Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Annika80 skrev:min omklädda vadderade finns här
http://monstermamman.wordpress.com/2007/04/
Tyget är textilvaxduk
länkar in en också
hermana skrev:Men hur g ö r man då??Jag har ju klätt om min vagn en gång - det jag gjorde då var att jag tog bort den gamla klädseln och använde den som mall. Sen använde jag stoppning som jag hade hemma. (Det var ju en lite desperat omklädning den gången - mådde illa av tyget.) Jag tyckte inte att det var så svårt - men det blev mycket tyg att sy i ibland.![]()
Jag ska köpa en gammal sulky och funderar på ett klä om
den med sånt där vaxduks-tyg. Men är det svårt?:
hermana skrev:Men hur g ö r man då??Det negativa med vaxdukvarianterna som kan vara bra att ta med i beräkningen är att det gärna går sönder i sömmerna då det blir försvagat, vaxduk rivs väldigt lätt när det väl blivit ett litet "brott".![]()
Jag ska köpa en gammal sulky och funderar på ett klä om
den med sånt där vaxduks-tyg. Men är det svårt?:
acand skrev:Så gjorde jag med, jag tog den gamla klädseln, sprättade isär och använde som mall. Ett tips är att man fotar mkt under arbetets gång. Jag numrerade bitarna och fotade hur de suttit på en del ställen för det var inte alltid helt logiskt. Men det är ju enklare med en sulky än en tvillingvagn med sufflett.
Jag har ju klätt om min vagn en gång - det jag gjorde då var att jag tog bort den gamla klädseln och använde den som mall. Sen använde jag stoppning som jag hade hemma. (Det var ju en lite desperat omklädning den gången - mådde illa av tyget.) Jag tyckte inte att det var så svårt - men det blev mycket tyg att sy i ibland.
(Det är därför jag tänker sy en ostoppad den här gången, plus att det måste vara enklare att sy en dyna och sätta i som jag sen kan ta bort och tvätta!)
melon skrev:Jag klädde om en Emmaljunga Viking. Före:Den där gilla jag
Och efter, klädd i jeans:
Å sen klädde jag om makens gamla sulky också:
Men den tycker jag är för tråkig så den kanske ska få nya kläder snart igen
melon skrev:Jag klädde om en Emmaljunga Viking.Du har ju också nya däck på vagnen - vad är det för årsmodell på din vagn?
acand skrev:Jag mejlade Emmaljunga och frågade men jag har svindåligt långtidsminne, ror det var mitten eller sent 80-tal. Hjulen passar på chassit men är lite mindre än original så bromsen fungerar inte tyvärr. Kan ju säga att 4 däck kostade mer än vagnenmelon skrev:Jag klädde om en Emmaljunga Viking.Du har ju också nya däck på vagnen - vad är det för årsmodell på din vagn?
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?