Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eld77
Vad roligt att se alla fina åkdon! Jag lägger in en bild på min omklädda AWN oxå, med nöjd passagerare:

Bild
(om bilden inte syns är servern nere, vi stänger av den ibland när den låter för mycket)
Användarens profilbild
Av Anna
hittar ingen bild, men jag klädde om en sulky med hängmatta. De borde finnas många billiga på rea nu. På maxi såg jag en som såg gansksa mycket ut som en hoppediz Dublin.
Användarens profilbild
Av Bello
:shock: gaaah! :shock: :shock:
Vad flitiga och kreativa alla verkar vara här inne, får ju prestationsångest!

Vår vagn är helt trasig, men jag slänger bara en sjal över så syns det inte :oops: , maken tycker den är fruktansvärd. Funderade ett tag på att lappa den, men har aldrig kommit på ide´n att klä om hela.

:roll: men det är väl det man borde göra?...när då?????
Användarens profilbild
Av hermana
Men hur g ö r man då?? :roll:
Jag ska köpa en gammal sulky och funderar på ett klä om
den med sånt där vaxduks-tyg. Men är det svårt? :?:
Användarens profilbild
Av acand
hermana skrev:Men hur g ö r man då?? :roll:
Jag har ju klätt om min vagn en gång - det jag gjorde då var att jag tog bort den gamla klädseln och använde den som mall. Sen använde jag stoppning som jag hade hemma. (Det var ju en lite desperat omklädning den gången - mådde illa av tyget.) Jag tyckte inte att det var så svårt - men det blev mycket tyg att sy i ibland.

(Det är därför jag tänker sy en ostoppad den här gången, plus att det måste vara enklare att sy en dyna och sätta i som jag sen kan ta bort och tvätta!)
Användarens profilbild
Av Asereht
hermana skrev:Men hur g ö r man då?? :roll:
Det negativa med vaxdukvarianterna som kan vara bra att ta med i beräkningen är att det gärna går sönder i sömmerna då det blir försvagat, vaxduk rivs väldigt lätt när det väl blivit ett litet "brott".
Användarens profilbild
Av Asereht
acand skrev:
Jag har ju klätt om min vagn en gång - det jag gjorde då var att jag tog bort den gamla klädseln och använde den som mall. Sen använde jag stoppning som jag hade hemma. (Det var ju en lite desperat omklädning den gången - mådde illa av tyget.) Jag tyckte inte att det var så svårt - men det blev mycket tyg att sy i ibland.

(Det är därför jag tänker sy en ostoppad den här gången, plus att det måste vara enklare att sy en dyna och sätta i som jag sen kan ta bort och tvätta!)
Så gjorde jag med, jag tog den gamla klädseln, sprättade isär och använde som mall. Ett tips är att man fotar mkt under arbetets gång. Jag numrerade bitarna och fotade hur de suttit på en del ställen för det var inte alltid helt logiskt. Men det är ju enklare med en sulky än en tvillingvagn med sufflett. :)
Användarens profilbild
Av acand
Efter att ha sett ett program på TV om mögelsanering så har jag kommit underfund med att jag inte vill använda vagnen som jag har i befintligt skick, orkar dock inte göra något åt den själv. Den har fått fuktskador i form av mögel på insidan av sufletten.
Någon hugad att klä om den - det är inget fel på vagnen i övrigt, bra däck och allt.

Bild på vagnen finns här:
http://svedensborg.zoomin.se/A28242
Användarens profilbild
Av melon
Jag klädde om en Emmaljunga Viking. Före:

Bild

Och efter, klädd i jeans:
Bild

Bild

Å sen klädde jag om makens gamla sulky också:
Bild
Men den tycker jag är för tråkig så den kanske ska få nya kläder snart igen :wink:
Av Emmiez
melon skrev:Jag klädde om en Emmaljunga Viking. Före:

Bild

Och efter, klädd i jeans:
Bild

Bild

Å sen klädde jag om makens gamla sulky också:
Bild
Men den tycker jag är för tråkig så den kanske ska få nya kläder snart igen :wink:
Den där gilla jag :-) Jättefin i jeans :-D
Användarens profilbild
Av smulan
Vad duktiga och pyssliga ni är allihop. Jag skulle vilja sätta nytt tyg i vår vagn på insidan.. men jag e så feg och vet inte hur man gör så det lär nog dröja :wink:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag har också klätt om vagn, men har ingen bild för tillfället. Grön manchester är det.
Användarens profilbild
Av acand
melon skrev:Jag klädde om en Emmaljunga Viking.
Du har ju också nya däck på vagnen - vad är det för årsmodell på din vagn?
Användarens profilbild
Av melon
acand skrev:
melon skrev:Jag klädde om en Emmaljunga Viking.
Du har ju också nya däck på vagnen - vad är det för årsmodell på din vagn?
Jag mejlade Emmaljunga och frågade men jag har svindåligt långtidsminne, ror det var mitten eller sent 80-tal. Hjulen passar på chassit men är lite mindre än original så bromsen fungerar inte tyvärr. Kan ju säga att 4 däck kostade mer än vagnen :roll:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?