- sön mar 06, 2011 19:52
Kvarnvik, har du samma tråd som du brukar? Har du kört fast i tjockt tyg så att gripararmen fått sig en kyss?
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Humleblomstern skrev:Kvarnvik, har du samma tråd som du brukar? Har du kört fast i tjockt tyg så att gripararmen fått sig en kyss?samma tråd och inga fastkörningar vad jag kan komma ihåg, jag har ju knappt använt maskinen
Humleblomstern skrev:Har du testat att trä om och bytt nålar? Annars har jag nog inga idéer.Jag får se om jag hinner ta tag i att byta nålar imorgon för det har jag inte gjort än, jag tycker det verkar knepigt att just detta fel skulle bero på nålarna.
Edit: Oj såg att du redan fått det tipset.
kvarnvik skrev:Och ingen liten Hanna som kommit åt trådspänningen?Humleblomstern skrev:Har du testat att trä om och bytt nålar? Annars har jag nog inga idéer.Jag får se om jag hinner ta tag i att byta nålar imorgon för det har jag inte gjort än, jag tycker det verkar knepigt att just detta fel skulle bero på nålarna.
melon skrev:det är automatisk trådspänning på den, så så fort jag väljer ny söm så ställer den sig rätt och det har jag gjort.kvarnvik skrev:Och ingen liten Hanna som kommit åt trådspänningen?Humleblomstern skrev:Har du testat att trä om och bytt nålar? Annars har jag nog inga idéer.Jag får se om jag hinner ta tag i att byta nålar imorgon för det har jag inte gjort än, jag tycker det verkar knepigt att just detta fel skulle bero på nålarna.
Humleblomstern skrev:Kan någon som har boken "Sy kläder av mjuka tyger" hjälpa mig?Jag har den men är på väg till jobbet nu. PMa så jag kommer ihåg att kolla när jag kommer hem om du inte kommit på det redan.
Jag håller på att lära mig sy sprund och använder mig av beskrivningen som finns på sidan 35-37. Det är två moment som jag inte fattar. Vad är det som händer på sidan 37, moment 6? Det står PLAGGETS UPPVIKTA AVIGSIDA, vad menas med det? Och så de långa överskjutande långsidorna på knäppslån (syns på moment 6), klipper man bort dem sedan efter moment 7? I så fall, varför gör man knäppslån så bred? Jag fattar inte...Hoppas någon har en idé om vad som menas!
puppan skrev:Inspirerad av mimpens kjolprat har jag börjat att sy på en kjol åt mig själv.Det låter fint!
Den är enkel, en kvadrat som sys ihop på kortsidorna och så smock upptill.
Nu skaj ag göra ganska stora pösiga fickor som ska sitta på sidorna.
Hoppas den blir bra.
Vinterhumlan skrev:Det är ganska lätt faktiskt, men man måste göra ett par varv innan det börjar dra ihop sig ordentligt.puppan skrev:Inspirerad av mimpens kjolprat har jag börjat att sy på en kjol åt mig själv.Det låter fint!
Hoppas den blir bra.
Avis att du vågar dig på smock! Jag hade gärna velat prova men har fått för mig att jag inte klarar det![]()
Hur får du på resåren på spolen? För hand? Skall den vara i sträckt tillstånd då?
puppan skrev:Vinterhumlan skrev:Det är ganska lätt faktiskt, men man måste göra ett par varv innan det börjar dra ihop sig ordentligt.puppan skrev:Inspirerad av mimpens kjolprat har jag börjat att sy på en kjol åt mig själv.Det låter fint!
Hoppas den blir bra.
Avis att du vågar dig på smock! Jag hade gärna velat prova men har fått för mig att jag inte klarar det![]()
Hur får du på resåren på spolen? För hand? Skall den vara i sträckt tillstånd då?
Jag rullar på för hand och sträcker något medans jag rullar.
Jag hittade beskrivningen på en blogg och där så sydde hon smock och sedan gjorde hon en vanlig fåll och förstärkte med en vanlig resår i fållen.
Väldigt smart måste jag säga, så ska jag alltid göra hädanefter när jag syr smock.
One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?