- ons mar 02, 2011 13:35
solängel skrev:Hon menar på att det blir för hårt och att det kan dra sig. Egentligen har hon rätt för det är ju inte exakt samma sak, man stickar ju en maska där det egentligen inte finns plats. Men hon är lite väl noga kan jag tyckamelon skrev:Varför skulle inte det vara bra? Det är ju samma sak?ganesha skrev:Vad har ni för erfarenhet att öka antalet maskor genom att sticka två räta i samma? Det blir en otroligt knasig ökning, lättare är det väl då med omslag och sen sticka masken vriden. Finns det andra fördelar med att sticka två räta i samma?Vad är det du tycker är knasigt? Jag tycker en nackdel med omslag är att det i vissa garner och stickningar ibland blir små hål, och då är två maskor i samma maska att föredra för det blir inga hål.
Ibland drar jag upp tråden mellan två maskor och stickar den vriden, det är ju egentligen samma ökning som omslag stickat vridet fast den maskan blir hårdare åtdragen eftersom man aldrig gjort det där omslaget utan bara dragit upp... Enligt min hitler-textilslöjdslärare är det inget bra sätt att öka på, men jag gillar det.Jag gillar också att göra så, särskilt om jag stickar sockar från tån.