Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av corona
visslan skrev: Nej, det är samma sak. 3 lm motsvarar 1 stolpe på höjden. Sedan lägger du till en luftmaska för något slags mönster, antar jag. Kanske är det en mormorsrutas hörn? Eller så är det något slags gallerverk? Virkar du kanske 1 st + 1 lm varvet ut?

På liknande sätt:
1 lm = 1 fm
2 lm = 1 halvstolpe
3 lm = 1 stolpe
4 lm = 1 dubbelstolpe
Fryle skrev:Nej, du ska göra fyra luftmaskor och dessa räknas som en stolpe+en luftmaska.
Tack :urule:
Nu klarnade det!! :heart:
Användarens profilbild
Av visslan
Trulsamin skrev:Var hittar man billigt lingarn??? Förutom Tradera då...
Vad är billigt för dig? Vilken tjocklek eller vad ska du göra med det?
Användarens profilbild
Av Trulsamin
visslan skrev:
Alltså lingarn kostar mycket pengar vad jag hittat hittills men jag menar inte att det ska kosta lite pengar, bara var man kan hitta det billigast :)

Ska virka/sticka disktrasor...
Användarens profilbild
Av visslan
Trulsamin skrev:
visslan skrev:
Alltså lingarn kostar mycket pengar vad jag hittat hittills men jag menar inte att det ska kosta lite pengar, bara var man kan hitta det billigast :)

Jo, ja, kanske det. Jag tänker att lingarn brukar vara väldigt drygt, så därför är det ändå prisvärt.

Men Drops har väl lingarn? De brukar ju vara bra i pris. Annars YlloTylls egen. Eller kanske du ska leta efter vävgarn hos Warp &Weft?
Användarens profilbild
Av nalimea
buff
Av lilla trasdockan
Jag blir så avundsjuk, vill också virka men håller kanske på 5min, sen får jag jätte ont i armen eller ja svårt att förklara. Så det dröjer nog ett bra tag innan jag visar upp nå här. Men jag tittar på era alster och beundras stort
Av Sia
visslan skrev:
Trulsamin skrev:
visslan skrev:

Jo, ja, kanske det. Jag tänker att lingarn brukar vara väldigt drygt, så därför är det ändå prisvärt.

Men Drops har väl lingarn? De brukar ju vara bra i pris. Annars YlloTylls egen. Eller kanske du ska leta efter vävgarn hos Warp &Weft?
Jag har virkat med bockens vävgarn från väv-butiken i avesta (jo det finns faktiskt en sån!)
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Sia skrev:
visslan skrev:
Trulsamin skrev:
visslan skrev:

Jag har virkat med bockens vävgarn från väv-butiken i avesta (jo det finns faktiskt en sån!)
Fungerar det bra att virka i vävgarn?? Är det väldigt tunt så man får använda dubbla trådar eller fungerar det som det är???
Användarens profilbild
Av Pilotta
KATARINA skrev:Tittar in här. Någon som har något förslag på vad en nybörjare kan virka?
Här är utmärkt för nybörjare tycker jag. http://attic24.typepad.com/weblog/joini ... aures.html
Du såg min filt (grön-vit-gul) som jag virkat efter det mönstret när jag var och handlade hos dig. :D
Användarens profilbild
Av KATARINA
Pilotta skrev:
KATARINA skrev:Tittar in här. Någon som har något förslag på vad en nybörjare kan virka?
Här är utmärkt för nybörjare tycker jag. http://attic24.typepad.com/weblog/joini ... aures.html
Du såg min filt (grön-vit-gul) som jag virkat efter det mönstret när jag var och handlade hos dig. :D
Tack! Vad många bra tips :)

Den var jättefin filten och kul att träffa dig.
Användarens profilbild
Av Mammut
Pilotta skrev:
Det låter som nåt för mig! Jag vill virka en filt med mormorsrutor, som man kan montera direkt, inte när alla rutor är klara.
Problemet är beskrivningen på engelska... :roll:
Användarens profilbild
Av visslan
Mammut skrev:
Pilotta skrev:
Det låter som nåt för mig! Jag vill virka en filt med mormorsrutor, som man kan montera direkt, inte när alla rutor är klara.
Problemet är beskrivningen på engelska... :roll:
Men det är ju bra att göra dina vanliga mormorsrutor och virka ihop dem med en smygmaska på strategiska ställen på sista varvet. :tumup:
Användarens profilbild
Av nalimea
Jag ska, framöver, lära en kompis virka. Och sticka. Jag tror hon är vänsterhänt. Vad ska man tänka på då? Kan man göra same-same fast allt blir spegelvänt liksom...eller kan man virka alla grejer enligt mönster fast med vänster han? Eller ska hon tvinga sig att använda "fel hand" så det blir rätt utifrån mönster? Eller spelar det egentligen ingen roll?
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 117

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?