Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
visslan skrev: Nej, det är samma sak. 3 lm motsvarar 1 stolpe på höjden. Sedan lägger du till en luftmaska för något slags mönster, antar jag. Kanske är det en mormorsrutas hörn? Eller så är det något slags gallerverk? Virkar du kanske 1 st + 1 lm varvet ut?
På liknande sätt:
1 lm = 1 fm
2 lm = 1 halvstolpe
3 lm = 1 stolpe
4 lm = 1 dubbelstolpe
Fryle skrev:Nej, du ska göra fyra luftmaskor och dessa räknas som en stolpe+en luftmaska.Tack
Trulsamin skrev:Var hittar man billigt lingarn??? Förutom Tradera då...Vad är billigt för dig? Vilken tjocklek eller vad ska du göra med det?
visslan skrev:Alltså lingarn kostar mycket pengar vad jag hittat hittills men jag menar inte att det ska kosta lite pengar, bara var man kan hitta det billigastTrulsamin skrev:Var hittar man billigt lingarn??? Förutom Tradera då...Vad är billigt för dig? Vilken tjocklek eller vad ska du göra med det?
Trulsamin skrev:Jo, ja, kanske det. Jag tänker att lingarn brukar vara väldigt drygt, så därför är det ändå prisvärt.visslan skrev:Alltså lingarn kostar mycket pengar vad jag hittat hittills men jag menar inte att det ska kosta lite pengar, bara var man kan hitta det billigastTrulsamin skrev:Var hittar man billigt lingarn??? Förutom Tradera då...Vad är billigt för dig? Vilken tjocklek eller vad ska du göra med det?
Ska virka/sticka disktrasor...
visslan skrev:Jag har virkat med bockens vävgarn från väv-butiken i avesta (jo det finns faktiskt en sån!)Trulsamin skrev:Jo, ja, kanske det. Jag tänker att lingarn brukar vara väldigt drygt, så därför är det ändå prisvärt.visslan skrev:Alltså lingarn kostar mycket pengar vad jag hittat hittills men jag menar inte att det ska kosta lite pengar, bara var man kan hitta det billigastTrulsamin skrev:Var hittar man billigt lingarn??? Förutom Tradera då...Vad är billigt för dig? Vilken tjocklek eller vad ska du göra med det?
Men Drops har väl lingarn? De brukar ju vara bra i pris. Annars YlloTylls egen. Eller kanske du ska leta efter vävgarn hos Warp &Weft?
Sia skrev:Fungerar det bra att virka i vävgarn?? Är det väldigt tunt så man får använda dubbla trådar eller fungerar det som det är???visslan skrev:Jag har virkat med bockens vävgarn från väv-butiken i avesta (jo det finns faktiskt en sån!)Trulsamin skrev:Jo, ja, kanske det. Jag tänker att lingarn brukar vara väldigt drygt, så därför är det ändå prisvärt.visslan skrev:Alltså lingarn kostar mycket pengar vad jag hittat hittills men jag menar inte att det ska kosta lite pengar, bara var man kan hitta det billigastTrulsamin skrev:Var hittar man billigt lingarn??? Förutom Tradera då...Vad är billigt för dig? Vilken tjocklek eller vad ska du göra med det?
Men Drops har väl lingarn? De brukar ju vara bra i pris. Annars YlloTylls egen. Eller kanske du ska leta efter vävgarn hos Warp &Weft?
KATARINA skrev:Tittar in här. Någon som har något förslag på vad en nybörjare kan virka?Här är utmärkt för nybörjare tycker jag. http://attic24.typepad.com/weblog/joini ... aures.html
Pilotta skrev:Tack! Vad många bra tipsKATARINA skrev:Tittar in här. Någon som har något förslag på vad en nybörjare kan virka?Här är utmärkt för nybörjare tycker jag. http://attic24.typepad.com/weblog/joini ... aures.html
Du såg min filt (grön-vit-gul) som jag virkat efter det mönstret när jag var och handlade hos dig.
Pilotta skrev:Det låter som nåt för mig! Jag vill virka en filt med mormorsrutor, som man kan montera direkt, inte när alla rutor är klara.KATARINA skrev:Tittar in här. Någon som har något förslag på vad en nybörjare kan virka?Här är utmärkt för nybörjare tycker jag. http://attic24.typepad.com/weblog/joini ... aures.html
Du såg min filt (grön-vit-gul) som jag virkat efter det mönstret när jag var och handlade hos dig.
Mammut skrev:Men det är ju bra att göra dina vanliga mormorsrutor och virka ihop dem med en smygmaska på strategiska ställen på sista varvet.Pilotta skrev:Det låter som nåt för mig! Jag vill virka en filt med mormorsrutor, som man kan montera direkt, inte när alla rutor är klara.KATARINA skrev:Tittar in här. Någon som har något förslag på vad en nybörjare kan virka?Här är utmärkt för nybörjare tycker jag. http://attic24.typepad.com/weblog/joini ... aures.html
Problemet är beskrivningen på engelska...
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?