Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

solängel skrev:
Kaffemoster skrev:Jag börjar känna mig nöjd med min provlapp!
BILD
Nu ska jag "bara" hitta på något mönster som passar in till tumkilen - och sen är jag redo att börja sticka på vantarna på riktigt :D.

Nästan så att jag känner att jag gjort så mycket ändringar att jag skulle kunna med att publicera det som ett eget mönster. Fast det kan jag nog inte med utan att hänvisa till grundmönstret. Men kanske att hon kan tycka det är okej att jag kallar det en dubbelstickningsvariant av Fiddlehead mittens ;-).
Men hur impad är jag då? Hade aldrig mäktat med att göra en så ambitiös "provlapp" utan hade börjat sticka vantar på en gång och löst problemen vartefter. :respekttilldig:
Bidragande orsak var nog iofs att jag inte hade garn nog för att sticka ett helt par, och jag stickade tok-mycket fel i början på den här.
Sen skiljer sig stickfastheten så himla mycket (jag gör 3 mönsterrapporter innan jag börjar ta ihop vanten.Originalmönster är bara två! Men jag använder samma antal maskor runt!!) så det kändes som en bra ide att prova "lite" först ;-)
Jag har börjat på ett par Bellatrix-inspirerade sockar. Det är mycket roligare att sticka sockar på 2,5 stickor om man får göra nåt kul emellanåt.

Och så stickar jag på ett par grövre strumpor i Big Fabel. Felfärgat Big Fabel. :evil: Stor nytta med att sitta och nysta av för att hamna på rätt ställe så att sockorna ska bli lika när några partier inte fått någon färg alls nästan. Surt, men det värsta hamnade på hälen, så det får väl gå. Fick i alla fall ett nytt nystan från Hemflit, lite plåster på såren även om jag är för lat för att riva upp det som blev fel. :lol:
Användarens profilbild
Av ellla
Äntligen somnade Arvid!
Och jag har lämnat blod idag så jag ska bara ta en paus och sticka :)

Solängel: Vad trist med garnet!!!
Användarens profilbild
Av solängel
ellla skrev:Äntligen somnade Arvid!

Hur bar du dig åt för att få lämna blod när du fortfarande ammar? Jag har ju inte fått lämna på typ sex år nu, för att jag antingen varit gravid eller ammat. :hmm:
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:

Hur bar du dig åt för att få lämna blod när du fortfarande ammar? Jag har ju inte fått lämna på typ sex år nu, för att jag antingen varit gravid eller ammat. :hmm:
Nio månader efter att man fött barn får man lämna :tumup:
Användarens profilbild
Av ellla
ellla skrev:
solängel skrev:

Nio månader efter att man fött barn får man lämna :tumup:
så här står det på geblod.se
I våra rekommendationer om vilka som får ge blod finns inte amning med utan det enda kravet som socialstyrelsen har givit är 9 månader efter avslutad graviditet. Regelverket på våra olika blodcentraler kan skilja sig, rekommenderar därför att du tar kontakt med din blodcentral för att höra vilken policy den medicinskt ansvarige har i frågan
Jag struntade helt enkelt i att fråga om det och då verkade det vara ok....
Snacka om att fingrarnas och händernas muskelminne är fantastiskt.

Hela förra veckan stickade jag bara på mina dubbelstickade vantar på stickor 2,0. Nu tog jag fram min kofta som använder stickor 2,5 - och de kändes ju myyycket tjockare. Iofs är det ju 25% till i grovlek. Men ändå.....
Användarens profilbild
Av ellla
tinaw skrev:
ellla skrev:Jag vill börja med något nytt.. men egentligen borde jag väl försöka bli klar med något istället...
:fnissa: :heart:
ja, du har ju sett hur det ser ut i min källare! några extranystan garn finns det ju....
Användarens profilbild
Av melon
Jag tänker ställa in virkfråga här men det får ni ta som en komplimang för det är mer liv i denna tråden än i virktråden.

Jag letar efter ett gammalt nummer av Crochet Today (jan/feb 2009). Hur hittar man det? När jag googlar hittar jag bara en massa tveksamma nedladdningssidor :? och på press-stop finns ju bara senaste numret. Jag som har hittat en så fin virkad väst i den!

Bild

Så nu får ni utdela valfritt straff för virkfråga i en sticktråd :lol: men svara gärna ändå
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:Jag tänker ställa in virkfråga här men det får ni ta som en komplimang för det är mer liv i denna tråden än i virktråden.

Jag letar efter ett gammalt nummer av Crochet Today (jan/feb 2009). Hur hittar man det? När jag googlar hittar jag bara en massa tveksamma nedladdningssidor :? och på press-stop finns ju bara senaste numret. Jag som har hittat en så fin virkad väst i den!

Bild

Så nu får ni utdela valfritt straff för virkfråga i en sticktråd :lol: men svara gärna ändå
Det var en rackarns fin väst!!! :love:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?