- fre jan 07, 2011 08:25
Sen skiljer sig stickfastheten så himla mycket (jag gör 3 mönsterrapporter innan jag börjar ta ihop vanten.Originalmönster är bara två! Men jag använder samma antal maskor runt!!) så det kändes som en bra ide att prova "lite" först
solängel skrev:Bidragande orsak var nog iofs att jag inte hade garn nog för att sticka ett helt par, och jag stickade tok-mycket fel i början på den här.Kaffemoster skrev:Jag börjar känna mig nöjd med min provlapp!Men hur impad är jag då? Hade aldrig mäktat med att göra en så ambitiös "provlapp" utan hade börjat sticka vantar på en gång och löst problemen vartefter.
BILD
Nu ska jag "bara" hitta på något mönster som passar in till tumkilen - och sen är jag redo att börja sticka på vantarna på riktigt.
Nästan så att jag känner att jag gjort så mycket ändringar att jag skulle kunna med att publicera det som ett eget mönster. Fast det kan jag nog inte med utan att hänvisa till grundmönstret. Men kanske att hon kan tycka det är okej att jag kallar det en dubbelstickningsvariant av Fiddlehead mittens.
Sen skiljer sig stickfastheten så himla mycket (jag gör 3 mönsterrapporter innan jag börjar ta ihop vanten.Originalmönster är bara två! Men jag använder samma antal maskor runt!!) så det kändes som en bra ide att prova "lite" först

K -05 och B -07