Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
ellla skrev:
kvarnvik skrev:Jag hade inte vågat sy över dragkedja med min OL
Inte jag heller!!
Inte jag heller!
Jag sydde en gång i för många tyglager och fick lämna in det på reparation, tror det kostade 600 kronor, så dragkedja, nej.
Användarens profilbild
Av SCSI
öglor får man antingen sy på i efterhand eller lägga "inåt" - men det vränger ju sömmen en aning när man använder dem sen.
Och jag skulle oxå hålla mig ifrån att köra över dragkedjor. *ryser*

Hörn övar man på. Och övar och övar... rundade hörn med ganska stor diameter (typ 1dm) är lätta att bli duktig på. Snävare hörn är svårare, eftersom kniven sitter en bit ifrån nålen. Man får sy långsamt, stanna med nålen nere, vrida lite och liksom stega sig fram...
Användarens profilbild
Av ellla
SCSI skrev:öglor får man antingen sy på i efterhand eller lägga "inåt" - men det vränger ju sömmen en aning när man använder dem sen.
Och jag skulle oxå hålla mig ifrån att köra över dragkedjor. *ryser*

Hörn övar man på. Och övar och övar... rundade hörn med ganska stor diameter (typ 1dm) är lätta att bli duktig på. Snävare hörn är svårare, eftersom kniven sitter en bit ifrån nålen. Man får sy långsamt, stanna med nålen nere, vrida lite och liksom stega sig fram...
Eller göra dem kantiga!
Användarens profilbild
Av mimpen
Fryle skrev:
ellla skrev:
Inte jag heller!!
Inte jag heller!
Jag sydde en gång i för många tyglager och fick lämna in det på reparation, tror det kostade 600 kronor, så dragkedja, nej.
är det kniven som far illa då alltså??
Användarens profilbild
Av mimpen
SCSI skrev:
ellla skrev:Eller göra dem kantiga!
Ha! ja, varför krångla mer än så egentligen? =)
Fast jag fick inte till det heller. För då blev det liksom en del alldeles i början efter hörnet som inte blev klippt och i stället typ korvade ihop sig under sömmen...
Användarens profilbild
Av Fryle
mimpen skrev:
Fryle skrev:
ellla skrev:
Inte jag heller!!
Inte jag heller!
Kniven far nog illa av en dragkedja, men i mitt fall med för tjocka tyglager var det något som blev snett (stygnplåt? gripare?), jag minns inte riktigt, har försökt förtränga mitt misstag...
Användarens profilbild
Av mimpen
Fryle skrev:
mimpen skrev:
Fryle skrev:
ellla skrev:
Inte jag heller!!
Inte jag heller!
Kniven far nog illa av en dragkedja, men i mitt fall med för tjocka tyglager var det något som blev snett (stygnplåt? gripare?), jag minns inte riktigt, har försökt förtränga mitt misstag...
Förargligt! :klappa:
Jag får säga så här, om det går åt skogen med min ol och den behöver repareras får jag sätta det på utbildningskontot. Ungefär som när vi körde pappas släp med handbromsen i en mil eller så :lol:

Nu. God Jul! :heart:
Användarens profilbild
Av Fryle
mimpen skrev: Jag får säga så här, om det går åt skogen med min ol och den behöver repareras får jag sätta det på utbildningskontot.
:notes: Utbildningskontot, heter det...
Användarens profilbild
Av SCSI
Silverros skrev:VARFÖR fungerar inte min overlock plötsligt som jag började öva på för typ tre timmar sen. VARFÖR händer inget när jag trycker på pedalen?
:gaah:
Vad är det för maskin?
Min huskylock har en sån där finurlig spärr som gör att den inte funkar om inte luckan på framsidan är stängd ordenligt - kan det vara nåt sånt?
annars är det alltid ett tips att rycka ur sladdarna, stoppa i dem igen, slå av/på maskinen och låtsas som att man ändå inte vill sy nåt mer för dan... :D
Användarens profilbild
Av SCSI
Det verkar vara obligatoriskt för nya maskiner att krångla innan de blir kompisar med en... :x
Jag kånkade iväg med min till affären 2-3 ggr för att den liksom körde fast och bara stod och stånkade här hemma, men väl framme i butiken snurrade den snällt igen, för att åter lägga av när den kom hem. :gaah:
Men nu har den tack & lov slutat med såna dumheter!
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?