Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
kvarnvik skrev:Jag hade inte vågat sy över dragkedja med min OLInte jag heller!!
ellla skrev:Inte jag heller!kvarnvik skrev:Jag hade inte vågat sy över dragkedja med min OLInte jag heller!!
SCSI skrev:öglor får man antingen sy på i efterhand eller lägga "inåt" - men det vränger ju sömmen en aning när man använder dem sen.Eller göra dem kantiga!
Och jag skulle oxå hålla mig ifrån att köra över dragkedjor. *ryser*
Hörn övar man på. Och övar och övar... rundade hörn med ganska stor diameter (typ 1dm) är lätta att bli duktig på. Snävare hörn är svårare, eftersom kniven sitter en bit ifrån nålen. Man får sy långsamt, stanna med nålen nere, vrida lite och liksom stega sig fram...
Fryle skrev:är det kniven som far illa då alltså??ellla skrev:Inte jag heller!kvarnvik skrev:Jag hade inte vågat sy över dragkedja med min OLInte jag heller!!
Jag sydde en gång i för många tyglager och fick lämna in det på reparation, tror det kostade 600 kronor, så dragkedja, nej.
SCSI skrev:Fast jag fick inte till det heller. För då blev det liksom en del alldeles i början efter hörnet som inte blev klippt och i stället typ korvade ihop sig under sömmen...ellla skrev:Eller göra dem kantiga!Ha! ja, varför krångla mer än så egentligen? =)
mimpen skrev:Kniven far nog illa av en dragkedja, men i mitt fall med för tjocka tyglager var det något som blev snett (stygnplåt? gripare?), jag minns inte riktigt, har försökt förtränga mitt misstag...Fryle skrev:är det kniven som far illa då alltså??ellla skrev:Inte jag heller!kvarnvik skrev:Jag hade inte vågat sy över dragkedja med min OLInte jag heller!!
Jag sydde en gång i för många tyglager och fick lämna in det på reparation, tror det kostade 600 kronor, så dragkedja, nej.
Fryle skrev:Förargligt!mimpen skrev:Kniven far nog illa av en dragkedja, men i mitt fall med för tjocka tyglager var det något som blev snett (stygnplåt? gripare?), jag minns inte riktigt, har försökt förtränga mitt misstag...Fryle skrev:är det kniven som far illa då alltså??ellla skrev:Inte jag heller!kvarnvik skrev:Jag hade inte vågat sy över dragkedja med min OLInte jag heller!!
mimpen skrev: Jag får säga så här, om det går åt skogen med min ol och den behöver repareras får jag sätta det på utbildningskontot.
mimpen skrev:Coolt! Vi har ju (eller har haft) samma maskinpar ju! Jag har samma OL och sydde som sagt på en Husqvarna 400 computer tills i maj i år.![]()
Nu ahr jag en overlockmaskin!
Silverros skrev:VARFÖR fungerar inte min overlock plötsligt som jag började öva på för typ tre timmar sen. VARFÖR händer inget när jag trycker på pedalen?Vad är det för maskin?
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?