Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
puppan skrev:Jag har inget mönster men herre min je så roligt muum :app: :Hahaa:
Det blev ett par stickade, rosa stringkallingar. Nu ska jag virka blommor att sätta på. Hehe! Bild kommer efter jul, man vet ju aldrig om far smyger omkring här. 8)
Användarens profilbild
Av MuuM
MuuM skrev:
puppan skrev:Jag har inget mönster men herre min je så roligt muum :app: :Hahaa:
Det blev ett par stickade, rosa stringkallingar. Nu ska jag virka blommor att sätta på. Hehe! Bild kommer efter jul, man vet ju aldrig om far smyger omkring här. 8)
När svärfar frågade vad det var jag gjorde sa jag att det var en haklapp till M. :oops: Gissa om han kommer bli förvånad på julafton. :-D
Användarens profilbild
Av puppan
MuuM skrev:
Hahahhaa :Hahaa:
Av tumbler
MuuM skrev:
:lol: :app: Jag hade inte det jag trodde och glömde skriva här, men det låter ju alldeles underbart! :lol:
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Jag behöver hjälp!

Jag har precis lärt mig virka mormorsrutor och det är superkul :vågen: Första, andra och tredje varvet vill säga. De varven blir raka och fina och bildar tillsammans en hygglig fyrkant. Fjärde varvet däremot blir liksom bubbligt och på något sätt för stort :hmm: Ska man göra annorlunda på sista varvet? Inga luftmaskor mellan stolpgrupperna på sidorna? Eller är garnet knäppt? Det är av samma märke som resten av garnet och ska vara samma kvalitet men man vet ju aldrig :hmm: Eller virkar jag för löst? Det börjar kännas tråkigt att aldrig få till det :| Är det någon som vet vad jag gör för fel?
Användarens profilbild
Av Fryle
Kajsabajsa skrev:Jag behöver hjälp!

Jag har precis lärt mig virka mormorsrutor och det är superkul :vågen: Första, andra och tredje varvet vill säga. De varven blir raka och fina och bildar tillsammans en hygglig fyrkant. Fjärde varvet däremot blir liksom bubbligt och på något sätt för stort :hmm: Ska man göra annorlunda på sista varvet? Inga luftmaskor mellan stolpgrupperna på sidorna? Eller är garnet knäppt? Det är av samma märke som resten av garnet och ska vara samma kvalitet men man vet ju aldrig :hmm: Eller virkar jag för löst? Det börjar kännas tråkigt att aldrig få till det :| Är det någon som vet vad jag gör för fel?
Om du har olika garn till de olika varven låter det som om det fjärde garnet är för tjockt. Du kan prova att ta en mindre virknål till det varvet och så hjälper blockningen på avslutat arbete till en hel del att få saker släta.
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Fryle skrev:

Om du har olika garn till de olika varven låter det som om det fjärde garnet är för tjockt. Du kan prova att ta en mindre virknål till det varvet och så hjälper blockningen på avslutat arbete till en hel del att få saker släta.

Blockning?
Användarens profilbild
Av Fryle
Kajsabajsa skrev: Blockning?
Efter att arbetet är klart fuktar man det och plattar till, ev spänner ut eller lägger i någon form av press (under madrassen, tex...). Detta för att forma det som det ska vara.

Själv brukar jag köra det i en tvätt, sedan lägga det utbrett på dubbla handdukar (eller hattstocken om det är en mössa) tills det torkat. Och jag gör det inte förrän efter eventuell montering.
Användarens profilbild
Av melon

Kan du visa bild? Då är det lättare att se vad du menar.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Sagas mamma skrev:
Trulsamin skrev:Jag har virkat vantar till mig själv!! Är jättestolt :vågen: de ligger på bloggen också
Bild
:tumup: Har du foder i?
Nej, men de tovar snart ihop sig, har redan börjat och jag var ute och lekte i snön och trots att det är ganska "stora" hål på vissa ställen så kom det inte in nått kallt alls i dem, så de håller tätt redan från början... Jag tror jag skulle dött av värmeslag om jag skulle ha foder i, jag som knappt kan ha vantar alls för att jag blir så varm om händerna när jag är ute :mrgreen: Jag vet, jag är udda :lol:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Fryle skrev:Vilka fina vantar, Trulsamin! Vad är det för garn?
Det är Svarta fårets "Julia" som jag hittade på rea i en garnbutik, 20 kronor nystanet...
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag kan rapportera att far blev nöjd med sin julklapp. 8)
Bild

Han visade glatt upp dem för alla och höll med om att det var dumt att säga vad man önskar sig, man kan få det.
Av Nettan
MuuM skrev:Jag kan rapportera att far blev nöjd med sin julklapp. 8)
Bild

Han visade glatt upp dem för alla och höll med om att det var dumt att säga vad man önskar sig, man kan få det.
:lol: Ingen livebild? :mrgreen:
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:Jag kan rapportera att far blev nöjd med sin julklapp. 8)
Bild

Wow :app:
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 117

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?