Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
puppan skrev:Jag har inget mönster men herre min je så roligt muumDet blev ett par stickade, rosa stringkallingar. Nu ska jag virka blommor att sätta på. Hehe! Bild kommer efter jul, man vet ju aldrig om far smyger omkring här.![]()
MuuM skrev:När svärfar frågade vad det var jag gjorde sa jag att det var en haklapp till M.puppan skrev:Jag har inget mönster men herre min je så roligt muumDet blev ett par stickade, rosa stringkallingar. Nu ska jag virka blommor att sätta på. Hehe! Bild kommer efter jul, man vet ju aldrig om far smyger omkring här.![]()
MuuM skrev:Hahahhaapuppan skrev:Jag har inget mönster men herre min je så roligt muumDet blev ett par stickade, rosa stringkallingar. Nu ska jag virka blommor att sätta på. Hehe! Bild kommer efter jul, man vet ju aldrig om far smyger omkring här.![]()
MuuM skrev:puppan skrev:Jag har inget mönster men herre min je så roligt muumDet blev ett par stickade, rosa stringkallingar. Nu ska jag virka blommor att sätta på. Hehe! Bild kommer efter jul, man vet ju aldrig om far smyger omkring här.![]()
Kajsabajsa skrev:Jag behöver hjälp!Om du har olika garn till de olika varven låter det som om det fjärde garnet är för tjockt. Du kan prova att ta en mindre virknål till det varvet och så hjälper blockningen på avslutat arbete till en hel del att få saker släta.
Jag har precis lärt mig virka mormorsrutor och det är superkulFörsta, andra och tredje varvet vill säga. De varven blir raka och fina och bildar tillsammans en hygglig fyrkant. Fjärde varvet däremot blir liksom bubbligt och på något sätt för stort
Ska man göra annorlunda på sista varvet? Inga luftmaskor mellan stolpgrupperna på sidorna? Eller är garnet knäppt? Det är av samma märke som resten av garnet och ska vara samma kvalitet men man vet ju aldrig
Eller virkar jag för löst? Det börjar kännas tråkigt att aldrig få till det
Är det någon som vet vad jag gör för fel?
Fryle skrev:Kajsabajsa skrev:Jag behöver hjälp!Om du har olika garn till de olika varven låter det som om det fjärde garnet är för tjockt. Du kan prova att ta en mindre virknål till det varvet och så hjälper blockningen på avslutat arbete till en hel del att få saker släta.
Jag har precis lärt mig virka mormorsrutor och det är superkulFörsta, andra och tredje varvet vill säga. De varven blir raka och fina och bildar tillsammans en hygglig fyrkant. Fjärde varvet däremot blir liksom bubbligt och på något sätt för stort
Ska man göra annorlunda på sista varvet? Inga luftmaskor mellan stolpgrupperna på sidorna? Eller är garnet knäppt? Det är av samma märke som resten av garnet och ska vara samma kvalitet men man vet ju aldrig
Kajsabajsa skrev: Blockning?Efter att arbetet är klart fuktar man det och plattar till, ev spänner ut eller lägger i någon form av press (under madrassen, tex...). Detta för att forma det som det ska vara.
Kajsabajsa skrev:Jag behöver hjälp!Kan du visa bild? Då är det lättare att se vad du menar.
Sagas mamma skrev:Nej, men de tovar snart ihop sig, har redan börjat och jag var ute och lekte i snön och trots att det är ganska "stora" hål på vissa ställen så kom det inte in nått kallt alls i dem, så de håller tätt redan från början... Jag tror jag skulle dött av värmeslag om jag skulle ha foder i, jag som knappt kan ha vantar alls för att jag blir så varm om händerna när jag är uteTrulsamin skrev:Jag har virkat vantar till mig själv!! Är jättestoltde ligger på bloggen också
Har du foder i?
Fryle skrev:Vilka fina vantar, Trulsamin! Vad är det för garn?Det är Svarta fårets "Julia" som jag hittade på rea i en garnbutik, 20 kronor nystanet...
MuuM skrev:Jag kan rapportera att far blev nöjd med sin julklapp.![]()
Han visade glatt upp dem för alla och höll med om att det var dumt att säga vad man önskar sig, man kan få det.
MuuM skrev:Jag kan rapportera att far blev nöjd med sin julklapp.Wow![]()
Han visade glatt upp dem för alla och höll med om att det var dumt att säga vad man önskar sig, man kan få det.
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?