- tis nov 30, 2010 18:25

Jag har bara gjort bollar som spiraler, det brukar bli bra.
F & B
Nettan skrev:belinda skrev:Alla ni virkisar, HJÄÄÄÄLP!Tror det är tänkt att man inte gör smygmaska och luftmaska mellan varven utan bara virkar vidare som en spiral.
Jag hade värsta planen på att virka en söt liten boll, placera en plinga i och ge till min rättså nyfödda systerdotter. Men det visar sej ju vara OMÖJLIGT att få den snygg!! Jag har följt det här mönstret: http://www.skapligtenkelt.se/virkball.htm Och det blir för hundan inte en RUND boll! Dessutom, det värsta är att skarven vid varje nytt varv blir det verkligen en skrav som nästan böjer sej inåt. jag fattar inte vad jag gör för fel.
Jag avslutar varje varv med en smygmaska och sedan gör en luftmaska. Kan felet vara att jag börjatr nästa varv i fel maska, alltså eftersom det blir en extra maskbåge när man gör luftmaskan, att jag liksom, eh svårt att förklara, fattar nån nåt![]()
Nån som har en annan idé vad man kan virka till nyföding? Alltså grejen är att jag hade tänkt att brodera lilla tjejens namn på en skylt och virka fast i bollen, som en såndär pilletikett liksom. Det är nästan den som är huvudgrejen, så det måste ju inte vara en boll faktiskt

Jag har bara gjort bollar som spiraler, det brukar bli bra.