- sön dec 05, 2010 22:06
KajsaW skrev:Om ni bara hade haft en vanlig "skitsymaskin" (Huskystar nåt) som strular titt som tätt (borde kanske in på rep..? och städas lite innuti..Jag skulle inte bara satsa på en OL. Jag tycker att jag behöver en bra symaskin och sen kan OLen vara kul att ha. Visst syr jag mycket på Ol, men finjusteringarna sker alltid på symaskinen.) övertråden hoppar ur hm, vad heter dendå, den där armensom går upp och ner tappar tråden om man tvärstoppar och rivstartar
![]()
, och när den gör det så märker man det inte alltid och får en trasselhärva... Sen drar den ibland på något sätt och nålarna går vid vissa tillfällen av 511 gånger.... Vissa dagar är det inte ens roligt att sy...
Så om ni hade fått en i julklapp, till rimligt pris, under 5000 i alla fall. Vad hade ni önskat er. En OL, vilken? Jag är har egentligen varit sugen länge på en Janome Easyjeans för att kunna sy jeans på ett vettigt sätt. Men sen är jag supersugen på en OL, om jag orkar/kan lära mig.... Vad behöver man mest och vad är roligast och ja, hur tänker man?