dolvis skrev:mymlan skrev:Patapum Toddler sitter min 4-åring i ibland fortfarande. Köpte den för ca ett år sen och då bar jag honom fortfarande en hel del (därav köpet).
När jag kollade måtten på baby och toddler så var det vad jag minns ingen direkt skillnad på bredden, bara på längden
Därför valde jag en bred meitai i stället, KeLiMaLu på tradera.
Jag har också burit stora barn i Patapum Toddler och tycker den funkar jättebra. Bar Petter i Toddlern då han var 3,5 år.
Det stämmer att Patapum Toddler och Patapum Baby är lika breda i sittdelen. Det som skiljer är höjden samt den extra remmen på Toddlern. Toddlern är dessutom lika bred som Manduca i sittdelen och just därför nämnde jag bara ERGObaby, Boba 2G och nykomlingen Tuli som alternativ att kolla på när man upplever AngelPack och Manduca som för smala i sittdelen. Vill dock säga att Patapum Toddler kan vara ett bra mycket alternativ. Barnen sitter ju lite olika i olika bärselar och pga olika kroppstyper hos oss som bär upplever vi bärselarna olika. Det är helt enkelt olika vilken bärsele som är bäst

Och någon av ERGObaby, Boba 2G, Tuli och Patapum Toddler bör kunna funka bra om man vill bära ett större barn och inte trivs med Manduca eller AngelPack.