Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

(Vi har haft en Manduca men har nu en boba.)
Manducan och boban är lika breda så vitt jag vet 33cm, men jag upplever ändå att det är stor skillnad. Nu bär vi iof bara en ettåring, men både jag och frun upplever att boban har bredare sittyta och att barnet sitter bättre i den.

Såg att knyt an kommer att få in Tuli bärsele, vars sittbredd är 37cm. Höjden på den var däremot bara 39 jmf med boban och manducans ca 41 cm. Den kanske kan vara ett alternativ också?

Själv tycker jag oh snap verkar bra till ett så stort barn, men det är tråkigt att den inte går att köpa i Sverige...
Molinia skrev:Manducan och AP:n har för smal sittdel för min stora tjej. Finns det några bra selar i Sverige som kan funka för oss?
Några bärselar du kan kolla närmare på och som jag tror kan passa är ERGObaby, Boba 2G eller Tuli (den sistnämnda är en nykomling i Sverige :wink:)
mymlan skrev:Patapum Toddler sitter min 4-åring i ibland fortfarande. Köpte den för ca ett år sen och då bar jag honom fortfarande en hel del (därav köpet).
När jag kollade måtten på baby och toddler så var det vad jag minns ingen direkt skillnad på bredden, bara på längden :hmm: Därför valde jag en bred meitai i stället, KeLiMaLu på tradera.
dolvis skrev:
mymlan skrev:Patapum Toddler sitter min 4-åring i ibland fortfarande. Köpte den för ca ett år sen och då bar jag honom fortfarande en hel del (därav köpet).
När jag kollade måtten på baby och toddler så var det vad jag minns ingen direkt skillnad på bredden, bara på längden :hmm: Därför valde jag en bred meitai i stället, KeLiMaLu på tradera.
Jag har också burit stora barn i Patapum Toddler och tycker den funkar jättebra. Bar Petter i Toddlern då han var 3,5 år.
Det stämmer att Patapum Toddler och Patapum Baby är lika breda i sittdelen. Det som skiljer är höjden samt den extra remmen på Toddlern. Toddlern är dessutom lika bred som Manduca i sittdelen och just därför nämnde jag bara ERGObaby, Boba 2G och nykomlingen Tuli som alternativ att kolla på när man upplever AngelPack och Manduca som för smala i sittdelen. Vill dock säga att Patapum Toddler kan vara ett bra mycket alternativ. Barnen sitter ju lite olika i olika bärselar och pga olika kroppstyper hos oss som bär upplever vi bärselarna olika. Det är helt enkelt olika vilken bärsele som är bäst :wink: Och någon av ERGObaby, Boba 2G, Tuli och Patapum Toddler bör kunna funka bra om man vill bära ett större barn och inte trivs med Manduca eller AngelPack.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?