- ons nov 24, 2010 21:39
Jag använder en liten ryggsäck av "handväsketyp". Rymmer ett ombyte och två blöjor, utöver alla vanliga saker som mobil, plånbok osv.
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Sjalotta skrev:Eftersom jag ännu inte kommit på bästa sätt att bära i snö och snålblåst tar jag vagnen även då, för vindskyddet helt enkelt. Ge mig gärna tips på hur ni löser det bäst!
keah skrev:Hålla sig inne och skicka ut maken på diverse ärenden?Sjalotta skrev:Eftersom jag ännu inte kommit på bästa sätt att bära i snö och snålblåst tar jag vagnen även då, för vindskyddet helt enkelt. Ge mig gärna tips på hur ni löser det bäst!
Önskar också tips.
leonie skrev:Hehe. Tänk om jag skulle kunna tillämpa det, då skulle jag få se ännu mindre av maken på vardagkvällarna.keah skrev:Hålla sig inne och skicka ut maken på diverse ärenden?Sjalotta skrev:Eftersom jag ännu inte kommit på bästa sätt att bära i snö och snålblåst tar jag vagnen även då, för vindskyddet helt enkelt. Ge mig gärna tips på hur ni löser det bäst!
Önskar också tips.
hillalilla skrev:Jag håller på att experimentera med vinterkläder och sjal just nu. Jag har sytt en panel till min jacka, eftersom den inte går ihop mitt fram när jag har dottern i sjalen. I stort sett två lager ylle, fyrkantiga bitar med knapphål, och så jag jag sytt ihop till en luva längst upp. På dottern har jag strumpbyxor, byxor, body, luvtröja, mössa, ullstrumpor, och mina raggsockar som täcker hela hennes ben. Sen har jag en yllehalsduk att fylla på där det behövs.Jag ska också sy en panel med huva
Dottern är rätt så nöjd med att sitta under luvan och hon brukar somna efter en stund så att jag slipper oroa mig för hennes ansikte. Ibland bullar jag upp halsduken som vindskydd. Och vill hon verkligen titta så känner jag på hennes kinder och näsa med jämna mellanrum. Jag kan tänka mig att det är väldigt mycket svårare med ett barn som är mer aktivt i sjalen och inte somnar alls.
Hon var lite kall om fötterna och lite kall om rumpan efter en timme i 10 minus, men hon verkade inte besväras av det. Enda anledningen till att jag märkte var för att jag slet av henne kläderna så fort vi kom in för att känna igenom henne *hönsmamma*![]()
Tror att det är lätt åtgärdat med tjockare byxor och någon slags tofflor.
Sjalotta skrev: Men jag tycker det är smidigt då och då, som när man shoppar, inte lätt att prova kläder med ett barn i sjalen, inte ens skor...
keah skrev:Idag när jag gick ut på en sövningspromenad var jag väldigt nöjd att jag inte hade vagn för då hade jag fått kämpa och svära för att ta mig fram på de spåriga vägarna. Nu promenerade jag glatt precis vart jag ville utan bekymmer.Vagn på vintern är hell.
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?