Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Marine78
Då skulle jag skära/klippa till utav grodtyget. Gör så ofta numera och tycker det blir riktigt snyggt att bandkanta med samma tyg som plagget är i för övrigt.
kvarnvik skrev:Detta är vad jag har färdigställt under förmiddagen, byxorna sydda i helgen, men har gjort det sista tråket nu. Rekommenderar jeanscollegetyget från Mjuka tyger, måste nog beställa ett par meter till på stört.
Bild
Bild
Bild
Lite fler bilder och info i bloggen :D
Sen undrar jag vad ni skulle ta för kantband till en tunika i grodtyget? Jag funderar på mörklila, verkar det bra eller är det någon som har något bättre förslag? Jag har inget som matchar varken bottenfärgen eller grodorna.
Av Marine78
Jobbat på en del vid symaskinerna de senaste dagarna. Härligt med plagg som får nytt liv och härligt att skapa och för varje färdigt plagg så får jag idéer till nya. Har fler byxor tillklippta men skall nog sticka emellan med lite tröjor som kidsen behöver för närvarande. Gäller bara att välja tyg... :oops:

Det mest diskreta jag sytt på länge (diskret som i väldigt icke färgsprakande):

Bild

Definitivt slut på flodhästar (och även om jag gillar dem tänker jag inte fylla på, nu önskar jag motiv för lite större pojkar):

Bild

Populära tröjor hos grabbarba bus. Den första till 7-åringen och de två undre till 5-åringen resp 3½-åringen:

Bild
Bild

Bokstäver är toppen när man är 7 år och håller på att lära sig läsa och skriva. Han börjar bli riktigt duktig nu (stolt mamma).

Tja, det finns väldans mycket mer i bloggen och vissa utav dessa plaggen är skapade för en dryg månad sedan. Jag får gärna en liten stund vid maskinerna varje dag då mår jag riktigt bra. Att skapa utan stress är det bästa som finns :heart: .
Jag är så impad, speciellt över er som har bebisar men hinner sy! Jag bara drömmer, jag. :roll: Med igår började jag att ta itu med min syhörna, hemmets totala katastrofzon #1, och den börjar redan arta sig. Man ser skrivbordet igen och sömnadstillbehören är sorterade! :vågen: För att ge en bild av hur stökigt det var så har jag bl a sorterat ut:

en halvfull kasse med böcker
en kasse med bankpapper och tidningar
två kassar med saker som ska skänkas/säljas
en kasse rent skräp, bl a småspill av tyger

Och bland allt detta låg även trådrullar, nålar och halvfärdiga projekt. Så snart, snart kanske jag också kan sy igen! :vågen:
Användarens profilbild
Av tweed
mimpen skrev:
mimpen skrev:
annbom skrev:
mimpen skrev:AKUT!

Ingen som vet hur man fixar en kaputt matare i en husqvarna 400 computer???

Den gick fint att dra ner (liksom "ta bort", för att sy i en knapp), men nu går den inte att få upp igen :cry:
Tyvärr inte :(
Nu ska vi seeee... vi har demonterat hela eländet, micklat och kliat våra huvuden, och nu ska ve se om vi får ihop den... :shock:
Wohooo! :vågen: det funkar!!!! :app: :app: :app:

Nu kan jag och maken titulera oss symaskinsmekaniker :Hahaa:
Nu får du sy i knapparna för hand i fortsättningen :this:
Användarens profilbild
Av tweed
Marine78 skrev:Då skulle jag skära/klippa till utav grodtyget. Gör så ofta numera och tycker det blir riktigt snyggt att bandkanta med samma tyg som plagget är i för övrigt.
kvarnvik skrev:Detta är vad jag har färdigställt under förmiddagen, byxorna sydda i helgen, men har gjort det sista tråket nu. Rekommenderar jeanscollegetyget från Mjuka tyger, måste nog beställa ett par meter till på stört.

Lite fler bilder och info i bloggen :D
Sen undrar jag vad ni skulle ta för kantband till en tunika i grodtyget? Jag funderar på mörklila, verkar det bra eller är det någon som har något bättre förslag? Jag har inget som matchar varken bottenfärgen eller grodorna.
Jag tror faktiskt inte ens att jag har så långa remsor att det räcker kvar av tyget :roll: Maximerat användande...
Användarens profilbild
Av mimpen
kvarnvik skrev:
mimpen skrev:
mimpen skrev:
annbom skrev:
mimpen skrev:AKUT!

Ingen som vet hur man fixar en kaputt matare i en husqvarna 400 computer???

Den gick fint att dra ner (liksom "ta bort", för att sy i en knapp), men nu går den inte att få upp igen :cry:
Tyvärr inte :(
Nu ska vi seeee... vi har demonterat hela eländet, micklat och kliat våra huvuden, och nu ska ve se om vi får ihop den... :shock:
Wohooo! :vågen: det funkar!!!! :app: :app: :app:

Nu kan jag och maken titulera oss symaskinsmekaniker :Hahaa:
Nu får du sy i knapparna för hand i fortsättningen :this:
Sannerligen!
Användarens profilbild
Av zandrama
Vi har precis rensat Ks tonårsrum eftersom hans mamma ska flytta från huset. Från ca 200 kvm till 90 kvm, det var en del att göra om man säger så. Eftersom K har hållit på en hel del med lajv blev det både lite lajvkläder (1700-talskjolar *mmm*) och en del tyg. Sådär 5-6 meter långhårig brun fuskpäls och en rulle ( :shock: ) plattvadd, plus småstumpar av ylle och sammet och sånt.

Och så har jag beställt från Bibbi nu, overlocktråd, mönsterpapper, lite nålar och måttband (varför har måttband en sån infernalisk förmåga att försvinna?!) och lite annat smått och gott. Skönt att hon är billig. :roll:

:blahblah:

Nu har jag fyra projekt liggande på hög, eller snarare brevid varandra:
*resår i Vidard haremsbyxor
*beställning på två kanintröjor (plus body till Knut)
*bärskydd
*jacka till våren till Knut
*ullbody och -pantalonger till Knut
Fem var det visst. Nåja.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?