- fre nov 12, 2010 21:31
heter det förresten spolarhus?
mimpen skrev:På min maskin ändrar man undertrådspänningen på spolhuset. Det är en liten skruv som man lossar lite så blir tråden lösare eller så drar man åt den. När jag har min på normalt kan jag hålla i tråden och om jag rycker till åker rullen och spolarhuset ner en liten bit för att sedan stanna, när jag har lossat löper tråden nästan helt fritt.HannaGerda skrev:Jag har bara (tror jag) ett ställe att ändra trådspänning på.mimpen skrev:Alltså. Det här med att sy fast mudd. lurigt är ordet.hmm. Jag vill minnas att det som var knepet för mig för att slippa kullen var att lossa på trådspänningen av undertråden, väldigt mycket.
För om jag har hög trådspänning så blir det liksom en "kulle" mellan trådarna när jag syr med tvillingnål. Det är ju inte så snyggt. Jag måste sänka trådspänningen till typ 2 för att få framsidan snygg. Men då, förstår ni, då blir baksidan en trådhärva ibland - fast inte hela tiden (syr jag med trådspänning 1 blir det härva och katastrof...) Hur kan detta komma sig?!
heter det förresten spolarhus?
Mamma till K 100112 och M 120809