mimpen skrev:Jag började sy en datorväska igår. Eller, till min laptop alltså. Vi får se om det blir total katastrof eller om det faktiskt kommer att funka... Men jag kom på att jag har sytt igen framsidan utan att sätta i kam-knapparna som jag hade planerat
Så det får möjligen bli påsydda knappar i stället. Då kan jag öva på att sy knapphål, vilket ju kunde vara kul att prova
Men. Vi får se om jag lyckas sy dit bakstycket+locket med isittande liggunderlag, det blev väldigt tjockt och knepigt. Håll tummarna
Ett mindre projekt som blev klart igår var i alla fall ett matchande näsduksfodral. Det tog ju inte så många minuter att sy 
I övrigt på min att-göra-lista är ett gäng blöjor, ett gäng bindor och så ska jag provsy en formsydd med flanell som yttertyg. Och så ska jag göra klart Hjalmars body i iris visa så snart jag får hem en matchande tråd, och hans muddbyxor så snart jag får hem en matchande muddväv. Ni ser. Det är alltid nåt man saknar.
Spännande med väskan, jag ser fram emot bilder!
Jag har sytt formsydda pockets helt i flanell och tycker de blev jättebra, de torkar toksnabbt och blev väldigt smidiga och följsamma. Vad ska du ha inuti?
Det är konstigt att man alltid saknar något för att göra färdigt hur stort lager man än har

. Jag önskar mig ett liggande lager "basvaror" som muddväv och vikresor i allsköns färger. Tråd är nog det enda som alltid brukar finnas (utom svart, den tar alltid slut

) men det har jag mamma att tacka för, hon har samlat på tråd och skickat alla knasiga färger hon inte tror sig ha användning för till mig, massor härliga rullar med roliga spolar från 70- och 80-talet

. De riktigt gamla har hon behållit själv bara för att de är så fina, alla träspolar bla

.
Jag hade nog köpt en av varje av alla färger från Bibbis annars, bra pris och bra tråd och syr man mycket tjänar man nog på att slippa frakten/reskostnaden till affärn för varje färg för sig. (Vilken lyx det var att bo en promenad bort från en välsorterad sybehörsaffär!! Hur stort det var fattade jag inte förns vi flyttade!)
Not so much anymore..