Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
zandrama skrev:Nu blev tröjan till Vidar klar. En Hippotamus Hoppulainen strl 110 (fast smalare) från senaste Ottobre (nr 6/2010):
Bild

Mer i bloggen såklart: http://zandramapyssel.wordpress.com
Åh så fin! Jag såg det mönstret och var lite sugen, men har för lite tyger för att kunna sy nåt bara poff... :roll:
Av Enid
Jag håller med föregånende :love: . Jag har också tänkt sy efter det mönstret men barnen behöver inte fler tröjor just nu :roll: .

Min "next up"-lista just nu:

1. tygbindor och trosskydd
2. långkalsonger i stl 98/104
3. toppar och tröjor till mig
4. kalsonger/trainingpants

och så käpphästarna så snart jag kommit förbi något byggvaruhus och köpt mjuka "käppar"
Användarens profilbild
Av mimpen
Jag började sy en datorväska igår. Eller, till min laptop alltså. Vi får se om det blir total katastrof eller om det faktiskt kommer att funka... Men jag kom på att jag har sytt igen framsidan utan att sätta i kam-knapparna som jag hade planerat :gaah: Så det får möjligen bli påsydda knappar i stället. Då kan jag öva på att sy knapphål, vilket ju kunde vara kul att prova :) Men. Vi får se om jag lyckas sy dit bakstycket+locket med isittande liggunderlag, det blev väldigt tjockt och knepigt. Håll tummarna :) Ett mindre projekt som blev klart igår var i alla fall ett matchande näsduksfodral. Det tog ju inte så många minuter att sy :)

I övrigt på min att-göra-lista är ett gäng blöjor, ett gäng bindor och så ska jag provsy en formsydd med flanell som yttertyg. Och så ska jag göra klart Hjalmars body i iris visa så snart jag får hem en matchande tråd, och hans muddbyxor så snart jag får hem en matchande muddväv. Ni ser. Det är alltid nåt man saknar.
Av Enid
mimpen skrev:Jag började sy en datorväska igår. Eller, till min laptop alltså. Vi får se om det blir total katastrof eller om det faktiskt kommer att funka... Men jag kom på att jag har sytt igen framsidan utan att sätta i kam-knapparna som jag hade planerat :gaah: Så det får möjligen bli påsydda knappar i stället. Då kan jag öva på att sy knapphål, vilket ju kunde vara kul att prova :) Men. Vi får se om jag lyckas sy dit bakstycket+locket med isittande liggunderlag, det blev väldigt tjockt och knepigt. Håll tummarna :) Ett mindre projekt som blev klart igår var i alla fall ett matchande näsduksfodral. Det tog ju inte så många minuter att sy :)

I övrigt på min att-göra-lista är ett gäng blöjor, ett gäng bindor och så ska jag provsy en formsydd med flanell som yttertyg. Och så ska jag göra klart Hjalmars body i iris visa så snart jag får hem en matchande tråd, och hans muddbyxor så snart jag får hem en matchande muddväv. Ni ser. Det är alltid nåt man saknar.
Spännande med väskan, jag ser fram emot bilder!

Jag har sytt formsydda pockets helt i flanell och tycker de blev jättebra, de torkar toksnabbt och blev väldigt smidiga och följsamma. Vad ska du ha inuti?

Det är konstigt att man alltid saknar något för att göra färdigt hur stort lager man än har :roll: . Jag önskar mig ett liggande lager "basvaror" som muddväv och vikresor i allsköns färger. Tråd är nog det enda som alltid brukar finnas (utom svart, den tar alltid slut :Hahaa: ) men det har jag mamma att tacka för, hon har samlat på tråd och skickat alla knasiga färger hon inte tror sig ha användning för till mig, massor härliga rullar med roliga spolar från 70- och 80-talet :loving: . De riktigt gamla har hon behållit själv bara för att de är så fina, alla träspolar bla :love: .
Jag hade nog köpt en av varje av alla färger från Bibbis annars, bra pris och bra tråd och syr man mycket tjänar man nog på att slippa frakten/reskostnaden till affärn för varje färg för sig. (Vilken lyx det var att bo en promenad bort från en välsorterad sybehörsaffär!! Hur stort det var fattade jag inte förns vi flyttade!)
Av annbom
Enid skrev:
mimpen skrev:Jag började sy en datorväska igår. Eller, till min laptop alltså. Vi får se om det blir total katastrof eller om det faktiskt kommer att funka... Men jag kom på att jag har sytt igen framsidan utan att sätta i kam-knapparna som jag hade planerat :gaah: Så det får möjligen bli påsydda knappar i stället. Då kan jag öva på att sy knapphål, vilket ju kunde vara kul att prova :) Men. Vi får se om jag lyckas sy dit bakstycket+locket med isittande liggunderlag, det blev väldigt tjockt och knepigt. Håll tummarna :) Ett mindre projekt som blev klart igår var i alla fall ett matchande näsduksfodral. Det tog ju inte så många minuter att sy :)

Spännande med väskan, jag ser fram emot bilder!

Jag har sytt formsydda pockets helt i flanell och tycker de blev jättebra, de torkar toksnabbt och blev väldigt smidiga och följsamma. Vad ska du ha inuti?

Det är konstigt att man alltid saknar något för att göra färdigt hur stort lager man än har :roll: . Jag önskar mig ett liggande lager "basvaror" som muddväv och vikresor i allsköns färger. Tråd är nog det enda som alltid brukar finnas (utom svart, den tar alltid slut :Hahaa: ) men det har jag mamma att tacka för, hon har samlat på tråd och skickat alla knasiga färger hon inte tror sig ha användning för till mig, massor härliga rullar med roliga spolar från 70- och 80-talet :loving: . De riktigt gamla har hon behållit själv bara för att de är så fina, alla träspolar bla :love: .
Jag hade nog köpt en av varje av alla färger från Bibbis annars, bra pris och bra tråd och syr man mycket tjänar man nog på att slippa frakten/reskostnaden till affärn för varje färg för sig. (Vilken lyx det var att bo en promenad bort från en välsorterad sybehörsaffär!! Hur stort det var fattade jag inte förns vi flyttade!)
Tror att man tjänar en hel del även om man inte räknar med resekostnaden till affären i alla fall här i Uppsala.
Av Marine78
Enid skrev:annbom: vilka söta ubåtar, var har du köpt det tyget? :loving:
Borde vara från Znok tror jag... Är inte helt säker, men googla på Znok design
Användarens profilbild
Av zmurfan
annbom skrev:Nu har jag fått ihop mina första ihopsydda kläder med nya maskinen. Vi är inte helt bundis än men det funkar. Mönstret är från en ottobre tidning 04.

Bild
Vad fina!!

På min att göra-lista finns följande:

Något i remakebytet
ett par byxor till Linnea, de är tillklippta
ett par byxor till mig, också tillklippta
body och byxor till Rickard
byxor till Oscar
Användarens profilbild
Av Bowzee
tass! :vågen:

Jag har köpt små kuddar (35*35) för 7kr/st på ikea och sytt julörngott till dem nu, och de är såå trevliga :) Måste fota och visa dem snart.
Annars har jag inte hunnit så mycket mer än sytt upp gardiner och fixat inför julen. Men snart ska jag försöka hitta ett mönster på en bra tjocktröja åt migsjälv. Vill ha en med dragkedja och puffärmar :loving:
Av Enid
mimpen skrev:här är väskan. måste sy lite för hand på ett ställe, och så ska den få något slags kanppar. och särskilt välsydd är den inte... :roll: men det var ett kul projekt!

Bild
Bild
Bild

och lilla näsduksfodralet :)
Bild
:love: Wow!!
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?