MammaTess skrev:Jag blir så ledsen, det var inte rätt spolarkapsel jag hade hittat..så nu står jag utan symaskin igen
Är detta ett tecken på att jag behöver en ny symaskin? Har ni några förslag på prisvärda, och som man kanske kan köpa på avbetalning?
Jag köpte nyligen en Singer Tradition på
http://www.symaskinswebbshoppen.se/ jag tror dom har avbetalning också.
Nu är den ju ny men för att vara en hushållsmaskin (jag har mest sytt på overlock och industrisymaskiner) så är jag jättenöjd! Den har en massa fiffiga funktioner och braiga sömmar och fast den låter lite (som en vanlig symaskin

) så känns det som att den går smidigt, stygnen blir fina osv.
Min har automatiska knapphål och jag råkade komma åt stoppspaken innan jag visste hur den funkade så maskinen sydde bara baklänges

, men det stod i instruktionsboken hur den skulle stå i neutralläget och de knapphålen blir ju toppensnygga och alltid perfekt lika stora!!
Jag är ju väldigt ovan vid symaskiner med så många rattar och inställningar men jag har ändå fattat rätt snabbt fast jag är van vid att det enda man kan ställa in är styngnlängden (industrimaskiner har ju bara raksöm och overlockmaskiner har ju bara overlocksöm

).
Not so much anymore..