Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Cilia skrev:
Jenny med Emiliten skrev:Därmed dags att ta itu med det broderi som jag började med för fyra år sedan. :roll:
Fyra år är väl ingenting... JAg har ett som jag påbörjade 1996 eller 1997! Visserligen är det jättestort och består av 12 olika bilder, men ändå... JAg tror jag har 2,5 bilder kvar innan det mesta är klart. Sen ska bara texten dit :roll: . Det är alltså en korsstygnstavla med en dam och en herre från olika tider i tidstypiska dräkter. Varje par är liksom en liten tavla och det är fyra par i rad och då tre rader. Under varje par står det från vilken epok kläderna är.
Det måste du visa upp när du är klar :eld:
Användarens profilbild
Av Lojse
jag passar nog att hänga här.. mellan varven..
jag har en gammal husqvarna.. en såd där blytung grön sak från 60-70-tals skiftet.. jag älskar den, fyndade den ny servad med ny el... dock är manualen på finska och det är bara en standard pressarfot som var till denna maskinen av 5st som skickats med... *suck* så vissa skare blir inte snyggt, typ dragkjedjor :x

har ni några tips på vart man får tag på pressafötter? för det BORDE gå och få tag på på husqvarnas egna service ställen va? jag menar jag bor ju faktiskt bara 10min med bil i från själva fabriken numera :lol:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag tassar lite...

Har en tröja utklippt i tre olika tyger med samma färger till Vidar. Förhoppningsvis har jag tid att sitta i syrummet en stund nångång i veckan och sy lite också.
Användarens profilbild
Av teres
Lojse, kolla med vanlig huskvarna butik. Jag har en gammal symaskin, enl butik började modellen komma 57 (tror jag det var) men min är troligen några år yngre, när jag skaffade ny symaskin runt 2001 så passade de gamla pressarfötterna som en smäck (jag har dessutom plockat på mig extra när mamma skrotade sin gamla maskin) så de har visst inte bytt smäcken till pressarfötterna på ett tag :lol:
Av Enid
Nu har jag stoppat käpphästen och -hjorten men fortfarande inte fotat :oops: . Tyvärr hade jag inte möjlighet medan det var ljust ute idag, jag hoppas på bättre lycka i morgon.

Jag gick föresten och köpte bollfiber på skumgummibutiken istället för stoppvadd i tygaffären och det blev ju jättemycket bättre :shock: :app: . Inte alls sådär hård och trist och fyllt av klumpar utan alldeles jämnt stoppade och de är fortfarande mjuka utan att kännas "sladdrigt" :vågen: . Samma pris/kg var det också :tumup: . Nu saknas bara isoleringsröret och sen är årets första julklapp klar :eld: .
teres skrev:Lojse, kolla med vanlig huskvarna butik. Jag har en gammal symaskin, enl butik började modellen komma 57 (tror jag det var) men min är troligen några år yngre, när jag skaffade ny symaskin runt 2001 så passade de gamla pressarfötterna som en smäck (jag har dessutom plockat på mig extra när mamma skrotade sin gamla maskin) så de har visst inte bytt smäcken till pressarfötterna på ett tag :lol:

Kolla in denna sida, här har jag hittat reservdelar till min gamla husqvarna!

http://webshop.husqvarnabutiken.se/
Å, här sitter jag ensam och lipar. Min söta mamma har köpt en symaskin till mig i julklapp.:siishah: Jag får den imorgon eftersom sambon kommer hem då och har varit och hälsat på. (bor utomlands) :banana: :hoppa: Har drömt om en och önskat så länge! Fina, fina mamma! :heart:

Nu får jag lära mig att sy på riktigt. :tumup:
MammaTess skrev:Grattis till ny maskin!!!

Själv har jag HITTAT min trådkapsel som jag var av med, lyckan är total!! :D :vågen: :vågen:
Hurra! Då blir man glad! :vågen:
Av Enid
Nu har jag fotat mina knasiga "hästar":
Bild

Och jag har sytt ihop ett par mjukisbyxor till idag, det är otroligt tacksamt för det tar ca 15-20 min från en hög utklippta delar till färdig byxa :vågen: .
Enid skrev:Nu har jag fotat mina knasiga "hästar":
Bild

Och jag har sytt ihop ett par mjukisbyxor till idag, det är otroligt tacksamt för det tar ca 15-20 min från en hög utklippta delar till färdig byxa :vågen: .
Men oh vad coola!!! :love: :love:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 169

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?