Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stark
Behövs speciella nålar eller kan jag ta symaskinsnålar? Jag upplever det som att mina ol-nålar gör hål i trikåtyger och vill ha speciella trikånålar. Måste jag köpa nya?
Användarens profilbild
Av binaem
i tråkå använder man trikånålar med rundade spetsar om man vill slippa hål
Användarens profilbild
Av Panakeia
binaem skrev:i tråkå använder man trikånålar med rundade spetsar om man vill slippa hål
japp - men det är samma trikånålar som du har i vanliga maskinen.

Jag gör så att jag kör trikånålar rakt över i OLen - det mesta som sys på den är trikå. De vävda tygerna tar ingen skada av trikånålen, men nålen slits ju onödigt mycket och sömmen blir inte riktigt lika fin i vävda tyger - men jag tycker det är lättast att alltid har trikånålar i OLen.
Användarens profilbild
Av Stark
binaem skrev:i tråkå använder man trikånålar med rundade spetsar om man vill slippa hål
Jo, jag vet. Men killen jag köpte maskinen av tyckte jag skulle ha alroundnålar i OLen :? Numera är jag inte så glad i den killen... Men då vet jag och tar av mina vanliga jerseynålar istället. Då slipper jag köpa nya bara till OLen.
Av Enid
Det är olika i olika OL-maskiner. Vissa OL behöver extra långa nålar annars gör dom hoppstygn. Men använder du vanliga allroundnålar kan du lika gärna använda trikånålar.

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?