Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Storstalis
Köpte en boba häromdagen! Fjärde barnet och jag har inte tänkt på detta förrän nu! Har bara haft babybjörn innan så detta är ju en klar flrbättring.
Man får ju inte ont när man bäroch kan bära länge till skillnad mot bb.
Så nöjd!
Av Clee
Jag har precis kammat hem en Beco Butterfly II på auktion men behöver ytterligare en ergonomisk sele som gärna ska kunna bäras både av mig och sambon. Jag är 168 cm och har stl 38 i toppar, sambon är 189 cm och är väl, eh, medium. Hursomhelst, har mest varit inne på Manduca eller Ergo men fick då höra talas om Boba här på SB. Vad skiljer Boba från nämnda selar och på vilket sätt är den bättre - om den nu är det?
Användarens profilbild
Av zink
Clee skrev:Jag har precis kammat hem en Beco Butterfly II på auktion men behöver ytterligare en ergonomisk sele som gärna ska kunna bäras både av mig och sambon. Jag är 168 cm och har stl 38 i toppar, sambon är 189 cm och är väl, eh, medium. Hursomhelst, har mest varit inne på Manduca eller Ergo men fick då höra talas om Boba här på SB. Vad skiljer Boba från nämnda selar och på vilket sätt är den bättre - om den nu är det?
Jag har inte testat Boba ännu - men i sommar blir det.

Men det finns flera trådar om boba. Så sök på

*boba*

Och bläddra runt!

Asterisk * så får du med om de skrivit boba-2G eller nå't också...
Användarens profilbild
Av zink
:vågen:

Jo, man undrar liksom - varför får inte alla ett bärdon hem till sig när de får barn?!!! Skulle underlätta mkt.

Storstalis & Clee välkomna förresten :hello:
Av LillaGrodan
Här är en mycket nöjd boba-användare. Har haft min i cirka 2 månader skulle jag tro och bär huvudsakligen min yngsta i den (15 månader). Har burit i sjal och angelpack tidigare, men den avlastar ju fantastiskt mycket bättre än AP:n när de blir tyngre. Någon frågade om skillnader i jämförelse med ergon och manducan. Kan inte ergon så bra, men manducan är exempelvis alldeles för stor för mig, kan inte dra åt ordentligt och får ont (men jag är liten på alla håll). Sambon bär i manducan däremot. Båda har väldigt bra höftbälte för ett lite större/tyngre barn och rejäla axelband/vaddering. Tycker personligen att bobans slår manducan. Boban är också bredare i ryggpartiet om man bär ett större barn. Bra huvudstöd. Jag hade önskat att sittytan varit lite bredare som på oh snap, men den har ju inget huvudstöd (värdelöst om man har barn som sover) så den gick bort för min del av den orsaken. Kanon att bära i tycker jag i alla fall :-). har inte provat fotstöden ännu. För tillfället tror jag de skulle användas som avstampsbräda :-D, men vem vet kanske fungerar utmärkt :-).
Av Storstalis
Hej igen!
Mammagumman, kom på att det måste ju vara dig vi köpte selen av! Det är väl du som har butiken i Södertälje!
I vilket fall som helst så var vi oerhört nöjda med både service och sele :app:
Användarens profilbild
Av mammagumman
Storstalis skrev:Hej igen!
Mammagumman, kom på att det måste ju vara dig vi köpte selen av! Det är väl du som har butiken i Södertälje!
I vilket fall som helst så var vi oerhört nöjda med både service och sele :app:
:D
Användarens profilbild
Av Melinna
Intressant! Funderar på att köpa en ny sele till dottern på drygt 11 kg. Ska lägga denna på minnet. Är den för ny, eller kan man få tag på en begagnad? Finns det något ställe i Uppsala som kan tänkas sälja, så att man får prova tro...
Användarens profilbild
Av Asia
hur bred är den? Och hur är den i jämförelse med Tulin?
Användarens profilbild
Av mammagumman
Tuli vet jag inget om men det ska finnas en tråd där jag och Droppen mätt och lagt ut måtten. Om du inte hittar den kan jag mäta imorgon :)
Användarens profilbild
Av Asia
ska leta!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?