- tor aug 12, 2010 09:13
Här är en mycket nöjd boba-användare. Har haft min i cirka 2 månader skulle jag tro och bär huvudsakligen min yngsta i den (15 månader). Har burit i sjal och angelpack tidigare, men den avlastar ju fantastiskt mycket bättre än AP:n när de blir tyngre. Någon frågade om skillnader i jämförelse med ergon och manducan. Kan inte ergon så bra, men manducan är exempelvis alldeles för stor för mig, kan inte dra åt ordentligt och får ont (men jag är liten på alla håll). Sambon bär i manducan däremot. Båda har väldigt bra höftbälte för ett lite större/tyngre barn och rejäla axelband/vaddering. Tycker personligen att bobans slår manducan. Boban är också bredare i ryggpartiet om man bär ett större barn. Bra huvudstöd. Jag hade önskat att sittytan varit lite bredare som på oh snap, men den har ju inget huvudstöd (värdelöst om man har barn som sover) så den gick bort för min del av den orsaken. Kanon att bära i tycker jag i alla fall

. har inte provat fotstöden ännu. För tillfället tror jag de skulle användas som avstampsbräda

, men vem vet kanske fungerar utmärkt

.
Mamma till stora A (-07), lilla A (-09) och mini-O (-13)
Bär i Easycare öken & lagun, Girasol Metamorphosis, Didymos Nepomuk, Ellevill Zara tri-green & tri-yellow, "stork" Leo rouge, Bebina regnbåge, BB tai, Boba 2G, Oh snap