Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Abunai
Jag har stickat en grön haruni i ett tunt ullgarn, den har min mamma fått redan - jag hann inte ta någon bild innan men här är en när den används + Ellinor.
Bild

Jag har också hunnit sticka ett par sockar med tå samt påbörjat en lila haruni till mig själv. :)
Användarens profilbild
Av binaem
solängel skrev:Tycker det är dags att puffa den här nu! Sommaren är snart slut och jag vill se bilder på allt fint ni gjort! :wink: :vågen:
Jag är ju inte klar med världens största och segaste skiraste ..... men det börjar iaf. gå snabbare för varje varv
Användarens profilbild
Av tweed
Jag stickar annis i tee tee elegant, men å vilka långa och sega varv det är :roll: om jag stickar ett varv/kväll får jag nog vara nöjd, undrar när den blir klar då?
Användarens profilbild
Av MuuM
:gaah: Muscher. Det tar ju EVIGHETER att göra ett enda avigt varv. :hopmad: Trots att jag har en sticka i storlek 1,75 att göra muscherna med. Har jag tur blir jag klar till jul. :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev::gaah: Muscher. Det tar ju EVIGHETER att göra ett enda avigt varv. :hopmad: Trots att jag har en sticka i storlek 1,75 att göra muscherna med. Har jag tur blir jag klar till jul. :roll:
:fnissa: Been there, done that, kul är det inte
Så bra att den här tråden puffades upp lite, jag höll ju på att glömma sommarens andra stickade sjal (som iofs blev klar alldeles i början på september, men det var ju sommar när jag började på den iaf... :wink: )

En födelsedagssjal till min bror inspirerad av "Bone Yard Shawl".

Bild
Bild
Av Enid
Vad bra att tråden puffades. I helgen har jag avmaskat och fäst trådarna på två sommarsjalar i egenfärgat garn :vågen: . Då är väldigt små, så små att varven inte hann bli långa och tråkiga :wink: men ändå tog det tid eftersom avmaska och fästa trådar är sååååå tråkigt :oops: .

Bilder kommer.
Användarens profilbild
Av tofka
Här är min "sommarsjal" , som blev färdig dag, började inte förrän i augusti iofs. Hoppas det funkar att länka till FB.
http://www.facebook.com/profile.php?id= ... .726717030
Nu har jag en fråga till er erfarna sjalstickare: Hur blockar ni? Nu har jag blött ner sjalen och nålat upp den på mattan, ska jag vänta tills den är helt torr med att ta loss den? (Och hur gör man för att få ha den i fred för en snart treåring och två katter...?)
tofka skrev:Här är min "sommarsjal" , som blev färdig dag, började inte förrän i augusti iofs. Hoppas det funkar att länka till FB.
Nu har jag en fråga till er erfarna sjalstickare: Hur blockar ni? Nu har jag blött ner sjalen och nålat upp den på mattan, ska jag vänta tills den är helt torr med att ta loss den? (Och hur gör man för att få ha den i fred för en snart treåring och två katter...?)
Jag kan inte se din bild men jag kan svara på din fråga. Du ska vänta tills den är helt torr innan du tar loss den. Jag brukar blocka på kvällen precis när barnen gått och lagt sig för då brukar det hinna torka tills dom vaknar nästa dag men hur man ska göra med katterna har jag ingen aning om. Om jag blockar saker på golvet lägger min hund sig på det så jag brukar blocka på ett bord men det hindrar ju inte klåfingriga katter.
Användarens profilbild
Av ellla
linafelicia skrev:
tofka skrev:Här är min "sommarsjal" , som blev färdig dag, började inte förrän i augusti iofs. Hoppas det funkar att länka till FB.
Jag kan inte se din bild men jag kan svara på din fråga. Du ska vänta tills den är helt torr innan du tar loss den. Jag brukar blocka på kvällen precis när barnen gått och lagt sig för då brukar det hinna torka tills dom vaknar nästa dag men hur man ska göra med katterna har jag ingen aning om. Om jag blockar saker på golvet lägger min hund sig på det så jag brukar blocka på ett bord men det hindrar ju inte klåfingriga katter.
Och jag brukar blocka på bäddmadrassen! Djuren här gillar att ligga på saker :)

Jag brukar lägga stickningen länge i vatten, minst en halvtimme. Sen torkar jag den genom att lägga den i en handduk och rulla ihop och sen trycka på den, den blir nästan torr...

Sen blockar jag...
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?