Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Dorotea skrev:sätter en tass här... ni puffar ju tråden hela tiden så man blir nyfiken ;)
Jag virkar mormorsrutor för tillfället. Massor massor av rutor... Jag fixar inte att starta ett stickprojekt, för jag har bara strötimmar här och där då jag har tid att sitta ner med garnet. För mig funkar det bäst då att virka små grejer, så kan jag liksom känna att jag har hunnit klart! :D Jag använder restgarner från mitt ullblöjbyxe-stickande, och virkar även upp misslyckade projekt. Det blir en hel del... Jag föreställer mig slutresultatet i form av ett överkast. Kanske någon gång. :tumup:

För några veckor sen började jag virka sexkantiga mormorsrutor av ett tvåtrådigt garn som också blivit över. De blir luftiga och lätta, så de passar nog inte jättebra till överkast. För dem har jag målbilden - TV-soffe-pläd :tumup: Jag virkar ihop bitarna allteftersom de blir klara, så det blir inget stort projekt sen att montera ihop dem. Jag virkar och virkar tills garnet är slut, tänkte jag.

Men nu har jag blivit öm i mitt vänstra pekfinger, där jag för garnet :( Jag ska tejpa det med kirurgtejp så hoppas jag att jag kan virka några timmar idag :tumup:
Det låter som att du ska hoppa in i virktråden. :-)
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=167404

Vi undrar just över sexkantiga mormorsrutor, jag och Alecsandra.
Användarens profilbild
Av tweed
kvarnvik skrev:Var det någon som hade stickat Annis i Elegant? Vilka stickor isf och hur stor blev den? Köpte en härva idag i brist på tunt lingarn :lol:
puffar den här frågan :D
kvarnvik skrev:
kvarnvik skrev:Var det någon som hade stickat Annis i Elegant? Vilka stickor isf och hur stor blev den? Köpte en härva idag i brist på tunt lingarn :lol:
Gissar att det inte är ngn hjälp att jag stickat den skiraste i Elegant? :roll:

(kan ju hjälpa till att puffa frågan iaf... ;-) )
Användarens profilbild
Av tweed
CrazyMagpie skrev:
kvarnvik skrev:

Tja, det kan det ju vara, var hade du för sticknr?
kvarnvik skrev:
CrazyMagpie skrev:
kvarnvik skrev:

Jag stickade på 5½ or (hade inga 5mm spetsar av trä) men det hade nog gått att minska till fem eller rentav 4½ beroende på hur hårt/löst man stickar.
Användarens profilbild
Av tweed
CrazyMagpie skrev:
kvarnvik skrev:
CrazyMagpie skrev:
kvarnvik skrev:

Jag stickade på 5½ or (hade inga 5mm spetsar av trä) men det hade nog gått att minska till fem eller rentav 4½ beroende på hur hårt/löst man stickar.
Hittade en annis i elegant på Ravelry och den var stickad med 5 och 5,5. Jag tycker att mitt garn är så supertunt, så jag fattar inte att det går att sticka på så stora stickor, men jag får ju prova :lol: Ska bara bli klar med min kofta...
Näe, visst känns det helg galet tunnt! :whut:

Känndes jättefånigt när jag hade nystat min härva och satt där med en pytteboll, trots att det var 500m i den! :lol:
Nåväl, det känns som ett rätt starkt och tåligt garn trots att det är tunnt, så 5-5½mm tycker jag funkat fint att sticka det med, även om det känns lite ovant i början.
Användarens profilbild
Av tweed
CrazyMagpie skrev:Näe, visst känns det helg galet tunnt! :whut:

Känndes jättefånigt när jag hade nystat min härva och satt där med en pytteboll, trots att det var 500m i den! :lol:
Nåväl, det känns som ett rätt starkt och tåligt garn trots att det är tunnt, så 5-5½mm tycker jag funkat fint att sticka det med, även om det känns lite ovant i början.
Ja, jag nystade det och ett lingarn häromkvällen och lingarnet var 230m och det nystanet blev ungefär dubbelt så stort :fnissa:
Av MariaL
kvarnvik skrev:
Oj, det är ju jag som har stickat Annis i Elegant. Jag tror att jag använde 4:or, men det hade kanske blivit finare med 3.5:or. Den blev bra, inte så stor men en snygg sjal runt halsen eller en mycket elegant att ha på axlarna. Jag har gett bort den i present så jag kan inte mäta. Det blev riktigt mycket garn över...

Maria
Användarens profilbild
Av tofka
Anmäler mig som sjalstickare :D Jag har varit på Shetlandsöarna och skaffat inspiration och garn och mönster, Och vilka grejer de gör där :shock: För första gången följer jag ett mönster maska för maska (på engelska :? ). Tyckte det var tråkigt först, men nu börjar jag fatta hur det hänger ihop och vad jag gör.
Av Enid
Dags för uppdatering: I sommar har jag stickat klart en sjal (bild finns redan i tråden), stickat en halv och repat upp för det inte blev bra, stickat en tredjedels sjal och sen tröttnat, stickat en tredjedel på en ny sjal och sen tröttnadt och nu stickat en halv sjal av garn jag färgat själv 8) men garnet räckte inte så jag måste kompletera med något annat garn om den ska bli klar :roll: .

Slutsats: Jag är en hopplös projekthoppare :roll: .
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag är snart klar med första delen av min sjal. Sen är det superspetsmönstret kvar. Kul, de här stjärnorna var aptråkiga. :-)
Av Umma
Det blev bara en sjal här i sommar, en Wisp. Vet inte om jag redan visat :hmm: . Här är en närbild. Den är väldigt skön och lätt som en fjäder. Under skymtar min prickiga strykbräda.
Bild
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?