Smultronbarn skrev:Är det frihandsmönster?
Njä, jag utgick från ett overallmönster jag hade liggande, vet inte vart det kommer ifrån. Huvan plockade jag från "Sy till småbarnen", taggar och svans kom däremot till alldeles på egen hand. =) I vanliga fall brukar jag rita av nåt plagg jag har liggande (särskilt när jag inte har nån unge att mäta på. Med 5åriga bonusen går det ju plocka fram måttbandet - han är sjukligt road av personliga mått, jag blir tvungen att mäta ALLT på honom oavsett vad det är jag egentligen är ute efter), eftersom jag tycker att det ger ett mer träffsäkert resultat när jag har siktat på en speciell modell sådär. Nu var jag lat och orkade inte gå ner i källaren och hämta upp alla de kläder jag precis storlekssorterat och burit ner...
leonie skrev:Tänk vad gulligt när han kryper sen... 
Ja, det var faktiskt en liten fördel med att den blev större än jag räknade med - ännu gulligare om ungen börjat krypa! Jag stoppade dessutom svansen lite för att den ska ha lite styrsel, just med det i åtanke.

Tänkte att blöjrumpor ändå är så vadderade att lite mer inte borde göra nån skillnad i komfort.