Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken fin drakdräkt! :D Bäbisen kommer att bli mycket söt i den gissar jag. :tumup:
Är det frihandsmönster?
Användarens profilbild
Av SCSI
Smultronbarn skrev:Är det frihandsmönster?
Njä, jag utgick från ett overallmönster jag hade liggande, vet inte vart det kommer ifrån. Huvan plockade jag från "Sy till småbarnen", taggar och svans kom däremot till alldeles på egen hand. =) I vanliga fall brukar jag rita av nåt plagg jag har liggande (särskilt när jag inte har nån unge att mäta på. Med 5åriga bonusen går det ju plocka fram måttbandet - han är sjukligt road av personliga mått, jag blir tvungen att mäta ALLT på honom oavsett vad det är jag egentligen är ute efter), eftersom jag tycker att det ger ett mer träffsäkert resultat när jag har siktat på en speciell modell sådär. Nu var jag lat och orkade inte gå ner i källaren och hämta upp alla de kläder jag precis storlekssorterat och burit ner...
leonie skrev:Tänk vad gulligt när han kryper sen... :fnissa:
Ja, det var faktiskt en liten fördel med att den blev större än jag räknade med - ännu gulligare om ungen börjat krypa! Jag stoppade dessutom svansen lite för att den ska ha lite styrsel, just med det i åtanke. :app: Tänkte att blöjrumpor ändå är så vadderade att lite mer inte borde göra nån skillnad i komfort.
Användarens profilbild
Av SCSI
Silverros skrev:Här har vi avverkat en tiger-dräkt(tigger i från nalle puh)
Ja, en sån finns här från storebrors spädbarnstid! Hans mamma var snäll nog att leta upp den och skicka med den hit när sambon frågade efter den. Supersöt, men inte är det nån drake inte. :mrgreen:

Jag har ett girafftyg liggande i skåpet oxå... där funderar jag på en jacka med huva + sparkbyxor, för att variera mig lite.
Silverros skrev:Nämen så sött!

Här har vi avverkat en tiger-dräkt(tigger i från nalle puh) samt en humledräkt(lindex) och ett par mössor med öron på.
Den där hade passat i samlingen(han drar 62/68 nu och är 4 månader)! Kanske måste jag sy en egen.. :mums: :wink:
och vi har avverkat en drake istället för tigger (önskar dock jag hade en sån!!!) + lindex hummledräkt och har en större humla på lager.
Men jag vill ju ha en sån här också!!! :love: :love: :love:

( :floet2: btw lindex drakdräkt och lindex kanindräkt köpes till nypris ifall att någon sitter på någon sådan)
Användarens profilbild
Av SCSI
Jaså, det finns köpedrakar och kaniner? Kanin funderade jag på igår kväll här, nämligen... :oops:

Till nästa projekt ska jag fan i mig köpa såna band med tryckknappar på, däremot! Fullkomligt ovärt att sitta med tång och klämma dit de där knapparna (som ändå kommer släppa efter ett tag) och även om såna man syr i för hand är överlägsna är de ju ännu jobbigare att sätta fast... blir till att inventera stans sybutiker (och som vanligt få dåligt samvete för att jag inte väljer att handla av sambons kompis, utan väljer de som är billigast)!
Användarens profilbild
Av SCSI
Hade slut på orange fleece men grön fanns, så storebror fick en huva i motsatt färgsättning:

Bild

... jag är inte helt säker på att han kommer gå med på att ta av sig den när det är läggdags. :loving:
Användarens profilbild
Av SCSI
Emma_oh skrev:hittade du det huvmönstret i "sy till småbarnen"? Den har jag ju precis lånat på biblioteket! :vågen:
Jag utgick från kapuschongen därifrån för att få ungefär rätt storlek men ritade om den till balaklava på frihand. Började med ett liiiiitet ansiktshål och förstorade det allt eftersom för att det inte skulle bli för stort...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?