- tis sep 07, 2010 23:27
jag testade denna variant förra veckan: En promenad med 2,5 åring i vagnen, 6-månaders på magen i manducan med ett paraply i handen... i ösregn och blåst
och då satt ändå 2,5 åringen i vagnen, det händer ofta att hon vill springa lite, och där vi bor finns en del stora bilvägar, sååå hålla reda på: vagn(tyvärr måste jag oftast ha med den om vi ska längre..), barn, paraply och tack o lov så sitter ju iaf bebisen fast men jag kommer att bära mer o mer på ryggen och då behöver jag ha lite mer koll känner jag...
Hur som helst, hur fasiken ska jag klä på oss i höstrusket? Slippa hålla i ett paraply? Visst finns det vattentäta/vattentåliga bärskydd? Men jag tror inte jag kommer orka trassla in ett sånt på ryggen? Jag har en bärjacka tack o lov men hur pass mycket skyddar en sån vid regn? Tar på bebisen regnhatt? Har inte provat den på ryggen.... Känns bara så himla meckigt att ha med paraply om man ska bära på ryggen, tänk så sticker jag henne i ögonen när jag springer efter min 2-åring som älskar att springa själv vid bilvägarna här runtomkring

Hur som helst, hur fasiken ska jag klä på oss i höstrusket? Slippa hålla i ett paraply? Visst finns det vattentäta/vattentåliga bärskydd? Men jag tror inte jag kommer orka trassla in ett sånt på ryggen? Jag har en bärjacka tack o lov men hur pass mycket skyddar en sån vid regn? Tar på bebisen regnhatt? Har inte provat den på ryggen.... Känns bara så himla meckigt att ha med paraply om man ska bära på ryggen, tänk så sticker jag henne i ögonen när jag springer efter min 2-åring som älskar att springa själv vid bilvägarna här runtomkring

K-08 och S-10...