Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av amani
jag testade denna variant förra veckan: En promenad med 2,5 åring i vagnen, 6-månaders på magen i manducan med ett paraply i handen... i ösregn och blåst :notworking: och då satt ändå 2,5 åringen i vagnen, det händer ofta att hon vill springa lite, och där vi bor finns en del stora bilvägar, sååå hålla reda på: vagn(tyvärr måste jag oftast ha med den om vi ska längre..), barn, paraply och tack o lov så sitter ju iaf bebisen fast men jag kommer att bära mer o mer på ryggen och då behöver jag ha lite mer koll känner jag...

Hur som helst, hur fasiken ska jag klä på oss i höstrusket? Slippa hålla i ett paraply? Visst finns det vattentäta/vattentåliga bärskydd? Men jag tror inte jag kommer orka trassla in ett sånt på ryggen? Jag har en bärjacka tack o lov men hur pass mycket skyddar en sån vid regn? Tar på bebisen regnhatt? Har inte provat den på ryggen.... Känns bara så himla meckigt att ha med paraply om man ska bära på ryggen, tänk så sticker jag henne i ögonen när jag springer efter min 2-åring som älskar att springa själv vid bilvägarna här runtomkring :roll: :Hahaa:
Jag skulle nog satsa på att ha bäbisen på magne, en STOR regnjacka eller poncho som räcker runt oss bägge och sen en sydväst på bäbisen de dagar det regnar och blåser så där tokigt mycket.

Tvååring, paraply och vagn brukar liksom kännas som en sak för mycket för en mamma med två armar... :roll:

(visst finns det en särskild sån bär-regn-poncho? :hmm: )
Användarens profilbild
Av amani
CrazyMagpie skrev:Jag skulle nog satsa på att ha bäbisen på magne, en STOR regnjacka eller poncho som räcker runt oss bägge och sen en sydväst på bäbisen de dagar det regnar och blåser så där tokigt mycket.

Tvååring, paraply och vagn brukar liksom kännas som en sak för mycket för en mamma med två armar... :roll:

(visst finns det en särskild sån bär-regn-poncho? :hmm: )
Joo det börjar bli såå himla tungt o bära på magen utomhus, iallafall om man ska längre sträckor, men samtidigt så kan man ju fuska ibland o ta bussen till dagis, o då vill jag ändå ha henne på magen...... :roll:
Jag tänkte köpa en sån där bärregnjacka, men ryggade lite på priset. Så jag köpte en billig regnponcho på någon sportaffär, klippte upp på framsidan och satte en resår runt öppningen som blev... Oj vad svårt att förklara märker jag nu, men tänk dig ett ryggsäcksöverdrag. Precis så! Så luvan går över bebbens huvud och själva ponchon över kroppen på barnet. Supersmidigt, väldigt enkelt att sy och billigt! :tumup:
Suse's kinder har en bärponcho med öppning för dig, och en öppning fram och en bak för barnet. Alla "hål" har huva, och självklart går de att stänga också, så att det inte kommer in en massa vatten där det inte sitter någon unge.

Mitt betyg på den är ett stabilt "nja". Den håller oss lika torra som vilken regnjacka som helst, och den är inte obekväm eller något, men den är så SJUKT svår att få på om du bär barnet på ryggen. Omöjligt, skulle jag vilja säga. Och det är inte särskilt lätt att få av den heller. Jag tänker också på faran med att barnet somnar på ryggen och eventuellt har näsa och mån tryckt mot det plastiga materialet. Ingen luft. Huvva.

Vi har använt ponchon flera gånger, men bara när vi är två vuxna.

Samma företag, Suse's, har ett nytt regnskydd nu, som påminner mer om ett bärskydd (se t.ex. mam eco's bärskydd, om du inte förstår vad jag menar). Jag vet inte om det är lättare att hantera, men jag gissar det. Det kostar ca 20 euro, går inte att få tag på i Sverige, men frakten från Tyskland är brar småpotatis jämför med våra postavgifter här. Googla "Suse's kinder" om du är nyfiken.
Cinnamon skrev:Var hittar man en liten sydväst?
det undrar jag med...
upptäckte när det regna första gången o hade regnjacka om mig o lillan men insåg att en liten
sydväst på hennes huvud skulle vara perfekt.

har bara hittat storlekar på ca 1,5 år som minsta :cry:
sen har mina barn väldigt små huvuden vilket inte gör det lättare
mulle_80 skrev:
Cinnamon skrev:Var hittar man en liten sydväst?
det undrar jag med...
upptäckte när det regna första gången o hade regnjacka om mig o lillan men insåg att en liten
sydväst på hennes huvud skulle vara perfekt.

har bara hittat storlekar på ca 1,5 år som minsta :cry:
sen har mina barn väldigt små huvuden vilket inte gör det lättare
Jamenvisst, den minsta jag hittade till Gustav kan han fortfarande ha nu när han är 3 år...
Användarens profilbild
Av amani
tack för alla fina tips, det bästa är ju att fixa ett regnskydd själv men då måste man kunna sy plus ha en maskin :roll: Får kolla om det finns nåt billigare att köpa helt enkelt, eller så kanske det räcker med bärjackan och sydväst osv... Får hoppas på det :P

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?