- fre sep 10, 2010 14:48
Jag letar efter namnet eller mönstret på en viss sorts ytstruktur på stickning. Jag har inga bilder, eftersom jag inte vet vad det heter och därför inte kan googla, men jag ska försöka förklara så gott jag kan.
Okej, då kör vi. Det ser ut som om det är ett lager slätstickning underst, men med ett nätaktigt mönster av aviga maskor i en annan färg ovanpå. Ytan ser nästan ut som bivaxkakor, och verkar väldigt tjockt.
Jag har sett mönstret på vantar, på tröjor och t.o.m. på ullbyxor.
Vad heter det? Är det två-ändsstickning, eller vad är det?
Kan ni förklara hur man gör, eller kan någon länka till ett mönster (på vad som helst). Jag tänkte göra vantar, men vet ni något mönster på filt, tröja, vad-som-helst - säg var det finns. Det är bara själva tekniken jag är ute efter.
Okej, då kör vi. Det ser ut som om det är ett lager slätstickning underst, men med ett nätaktigt mönster av aviga maskor i en annan färg ovanpå. Ytan ser nästan ut som bivaxkakor, och verkar väldigt tjockt.
Jag har sett mönstret på vantar, på tröjor och t.o.m. på ullbyxor.
Vad heter det? Är det två-ändsstickning, eller vad är det?
Kan ni förklara hur man gör, eller kan någon länka till ett mönster (på vad som helst). Jag tänkte göra vantar, men vet ni något mönster på filt, tröja, vad-som-helst - säg var det finns. Det är bara själva tekniken jag är ute efter.
Senast redigerad av joannaoj den fre sep 10, 2010 19:14, redigerad totalt 1 gånger.