Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av hörnsten
Humleblomstern skrev:Hej, får jag vara med här? Virkar just nu på en garnrestfilt i Juvel, tjockt garn så det går fort :lol: .

Bild
Bild
Den var jättefin! Har du mönster?
Användarens profilbild
Av Cillan
Humleblomstern skrev:Hej, får jag vara med här? Virkar just nu på en garnrestfilt i Juvel, tjockt garn så det går fort :lol: .

Bild
Bild

Vilken härlig filt :love:!
Av Sofie
Underbar filt!!

Mer krokade disktrasor disktrasor :-)
Bild
Användarens profilbild
Av Cillan
Sofie skrev:Underbar filt!!

Mer krokade disktrasor disktrasor :-)
Bild
Cool disktrasa!!!
Användarens profilbild
Av Asereht

Bild
Bild

Gud så snyggt! En sån måste jag testa att göra. Kan ju bli ett kul avbrott bland vågfiltar och mormorsrutor! :D
Användarens profilbild
Av Cillan
Bild
En disktrasa till

Inte lika fin Sofies men den duger till mig.

Nu håller jag på med ett par grytlappar igen, ett väldigt lätt mönster där grytlapparna växer fort. Det tycker jag om annars tröttnar jag.

Skulle gärna vilja ha ett mönster på svenska på filten som är så fin som Humleblomstern gör.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Cillan skrev:Bild
En disktrasa till

Inte lika fin Sofies men den duger till mig.

Nu håller jag på med ett par grytlappar igen, ett väldigt lätt mönster där grytlapparna växer fort. Det tycker jag om annars tröttnar jag.

Skulle gärna vilja ha ett mönster på svenska på filten som är så fin som Humleblomstern gör.
Fin trasa Cillan!

Jag vågar mig på en beskrivning:

Lägg upp luftmaskor ganska löst. Det skall vara delbart på sex +2 (säger de i filmen jag länkade till ovan, hoppas att det stämmer).

Varv 1: virka 1 lm. 1 fm i första maskan, *hoppa över 2 m, virka 5 st i samma maska, hoppa över 2 m, virka 1 fm* upprepa från *. Varvet avslutas med en fm.
Varv 2: Vänd med 3 lm, virka 2 st i 1:a maskan *hoppa över 2 m, virka 1 fm, hoppa över 2 m, virka 5 st i samma maska*. Varvet avslutas med 3 st.
Varv 3: Upprepa varv 1...

Det blir nog snyggt om man gör första varvet med fm tänker jag nu. :hmm:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 117

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?