Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
solängel skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
solängel skrev:
MuuM skrev:
MuuM skrev:
solängel skrev:MuuM: jag vill också veta vad du stickar (så jag vet vad jag inte ska börja med, vill sticka både echo flower och laminaria)! :wink:
Det är en Echo flower. :-)
Och jag startade den för att jag hatade laminarian. ;-)
Är de så jobbiga? Tycker ju Echo flower är sååå vacker, laminarian med (även om det ser ut som ailiens på den gröna...).
Jag gjorde fel HELA tiden på laminarian i början. Och sen tyckte jag inte de där småstjärnorna var så himla snygga heller. Spetsen är supervacker men början är sådär.

Echo flower är inte så knepig men jag tycker det är tradigt att sticka samma mönster så länge. Jag gillar stickning som är mer oregelbunden, sådär så man vill sticka ett varv till för att se hur det ska se ut, hela tiden. Så jag ser fram emot spetsen på echon.
Laminarian var rolig för man bytte mönster med jämna mellanrum.
NÄ. ;-) Jag kom aldrig så långt att jag fick byta mönster.

Jag tror också att skillnaden är att jag är mönsterslav och Bubbi älskar att sticka på frihand. Jag älskar att följa mönster, ju knepigare desto bättre. Men gärna olika mönster varje varv, gärna i diagram och gärna lite udda mönster. Inte samma mönster länge, det blir trist.
Medan jag i vanliga fall stickar slätstickning, på fri hand. :fnissa:
Lösning: Bubbi gör om första diagrammet på laminarian, så kan MuuM sticka den utan att slita sitt hår :wink:

Jag är sugen på en Annis, men jag tror att jag kommer att tycka att slutet är ap-tråkigt, när det bara blir slätstickning.
Ja, MUuM, det är bara att hojta om du vill att jag ska göra stjärnorna. :D
kvarnvik skrev:Jag gjorde ett gäng nya stickmarkörer till min Annis igår, drygt 20 stycken, men det fattas ändå 5-6 stycken, får göra några till :roll:
Bild
Så gulliga! :tumup:

Härom dagen fick jag göra en "katastrofmarkör". Var hemma hos morsan och hade ingen markör med. Fick fram ett bit gummisnodd och några plastpärlor från leklådan. Inte snygg markör :hide: men funktionell.
solängel skrev: emindy: GRATTIS! Har missat att Zelda ska bli storasyster. Vad skoj! :D
Det är inte Zelda som skall bli storasyster, det är hennes tremänning. Jag passar bara på att få sticka allt smått och sött till den lilla som kommer så lägligt mitt i vintern :-)
zandrama skrev:
sussry skrev:Har ni sett det här bytet hos Stickamera? http://www.stickamera.se/stickpasebyte1.php
Åh vad roligt! Jag älskar byten! :app:
Ska nån av er vara med? Jag funderar på att anmäla mig, material och sånt har jag ju hemma, så det borde inte vara nåt problem.
Japp, jag har anmält mig. Kunde inte låta bli.
emindy skrev:
solängel skrev: emindy: GRATTIS! Har missat att Zelda ska bli storasyster. Vad skoj! :D
Det är inte Zelda som skall bli storasyster, det är hennes tremänning. Jag passar bara på att få sticka allt smått och sött till den lilla som kommer så lägligt mitt i vintern :-)
Äsch då, när jag läste trodde jag ju att det var du som hintade lite fint att det ska bli fler :wink:
solängel skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
solängel skrev:
MuuM skrev:
MuuM skrev:
solängel skrev:MuuM: jag vill också veta vad du stickar (så jag vet vad jag inte ska börja med, vill sticka både echo flower och laminaria)! :wink:
Det är en Echo flower. :-)
Och jag startade den för att jag hatade laminarian. ;-)
Är de så jobbiga? Tycker ju Echo flower är sååå vacker, laminarian med (även om det ser ut som ailiens på den gröna...).
Jag gjorde fel HELA tiden på laminarian i början. Och sen tyckte jag inte de där småstjärnorna var så himla snygga heller. Spetsen är supervacker men början är sådär.

Echo flower är inte så knepig men jag tycker det är tradigt att sticka samma mönster så länge. Jag gillar stickning som är mer oregelbunden, sådär så man vill sticka ett varv till för att se hur det ska se ut, hela tiden. Så jag ser fram emot spetsen på echon.
Laminarian var rolig för man bytte mönster med jämna mellanrum.
NÄ. ;-) Jag kom aldrig så långt att jag fick byta mönster.

Jag tror också att skillnaden är att jag är mönsterslav och Bubbi älskar att sticka på frihand. Jag älskar att följa mönster, ju knepigare desto bättre. Men gärna olika mönster varje varv, gärna i diagram och gärna lite udda mönster. Inte samma mönster länge, det blir trist.
Medan jag i vanliga fall stickar slätstickning, på fri hand. :fnissa:
Lösning: Bubbi gör om första diagrammet på laminarian, så kan MuuM sticka den utan att slita sitt hår :wink:

Jag är sugen på en Annis, men jag tror att jag kommer att tycka att slutet är ap-tråkigt, när det bara blir slätstickning.
Jag tycker inte att du ska avskräckas från Annis pga slätstickningen. Jag är en stor slätstickningshatare i vanliga fall men när det blir kortvarv som på Annis tycker jag att det är helt OK.
sussry skrev:
zandrama skrev:
sussry skrev:Har ni sett det här bytet hos Stickamera? http://www.stickamera.se/stickpasebyte1.php
Åh vad roligt! Jag älskar byten! :app:
Ska nån av er vara med? Jag funderar på att anmäla mig, material och sånt har jag ju hemma, så det borde inte vara nåt problem.
Japp, jag har anmält mig. Kunde inte låta bli.
Jag kunde inte heller låta bli. Det lät som ett roligt byte!
sussry skrev:
kvarnvik skrev:Jag gjorde ett gäng nya stickmarkörer till min Annis igår, drygt 20 stycken, men det fattas ändå 5-6 stycken, får göra några till :roll:
Bild

Härom dagen fick jag göra en "katastrofmarkör". Var hemma hos morsan och hade ingen markör med. Fick fram ett bit gummisnodd och några plastpärlor från leklådan. Inte snygg markör :hide: men funktionell.
och mina markörer består av en ögla tillverkad av något så ovanligt som en garntråd :roll:, går dessutom jätte lätt att tillverka var man är :tumup: .
Användarens profilbild
Av melon
Juliusdotter skrev:
sussry skrev:
Bild

och mina markörer består av en ögla tillverkad av något så ovanligt som en garntråd :roll:, går dessutom jätte lätt att tillverka var man är :tumup: .
Samma här, funkar jättebra och väger dessutom ingenting :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
Juliusdotter skrev:
sussry skrev:
Bild

Samma här, funkar jättebra och väger dessutom ingenting :tumup:
Jag tycker att garntåtar bara vill glida av, hade det först. Men det kanske är för att jag gör fel med dem och bara slår ett lärkhuvud om stickan, man kanske ska knyta så det blir en riktig ögla :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
Hittade en apsnygg echoflower i orange på ravelry:
Bild
Jag måste nog göra en sån, men efter nuppsen på Annis vet jag inte om jag pallar så många som det är här, man kanske kan ändra i mönstret och göra nåt annat istället?
Av Ponyo
Juliusdotter skrev:
sussry skrev:
Bild

Mina stickmarkörer är vita små plastringar från Åhlens. Helt perfekta. Glider över skitenkelt.
  • 1
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?