- tis aug 24, 2010 09:14
solängel skrev:Ja, MUuM, det är bara att hojta om du vill att jag ska göra stjärnorna.Bubbi skrev:Lösning: Bubbi gör om första diagrammet på laminarian, så kan MuuM sticka den utan att slita sitt hårMuuM skrev:Medan jag i vanliga fall stickar slätstickning, på fri hand.Bubbi skrev:NÄ.MuuM skrev:Laminarian var rolig för man bytte mönster med jämna mellanrum.solängel skrev:Jag gjorde fel HELA tiden på laminarian i början. Och sen tyckte jag inte de där småstjärnorna var så himla snygga heller. Spetsen är supervacker men början är sådär.MuuM skrev:Är de så jobbiga? Tycker ju Echo flower är sååå vacker, laminarian med (även om det ser ut som ailiens på den gröna...).MuuM skrev:Och jag startade den för att jag hatade laminarian.solängel skrev:MuuM: jag vill också veta vad du stickar (så jag vet vad jag inte ska börja med, vill sticka både echo flower och laminaria)!Det är en Echo flower.![]()
![]()
![]()
Echo flower är inte så knepig men jag tycker det är tradigt att sticka samma mönster så länge. Jag gillar stickning som är mer oregelbunden, sådär så man vill sticka ett varv till för att se hur det ska se ut, hela tiden. Så jag ser fram emot spetsen på echon.Jag kom aldrig så långt att jag fick byta mönster.
Jag tror också att skillnaden är att jag är mönsterslav och Bubbi älskar att sticka på frihand. Jag älskar att följa mönster, ju knepigare desto bättre. Men gärna olika mönster varje varv, gärna i diagram och gärna lite udda mönster. Inte samma mönster länge, det blir trist.![]()
![]()
Jag är sugen på en Annis, men jag tror att jag kommer att tycka att slutet är ap-tråkigt, när det bara blir slätstickning.