-  tor aug 19, 2010 00:49

Jag tänker, helt ärligt, "Hoppas de slipper föraktet från någon självgod SB:are."  
   )
 )

ossilian skrev:Jag ler och tänker att det ser mysigt ut att barnet är nära sin förälder. Om jag får chans att prata med personen i fråga, upplyser jag gärna om att det finns selar som är skönare att bära i.Håller med - jag reagerar visserligen när jag ser barn under halvåret bäras framåt på t ex stora köpmarknader, halvhysteriska barnloppisar o dyl men jag dömer inte ut några föräldraskap på de grunderna, eller på om ett litet barn färdas i framåtvänd vagn utan att protestera. (Hej kattforum förresten, för att travestera "hej sjalbarn"-grejen.
Att barnet skulle ta skada av att bäras i en Baby Björn är desinformation. Däremot mår svaga ryggar inte bra av att bära i dito. Jag är van vid kroppsarbete, är nästintill ständigt i rörelse och klarar av att bära ett 10-kilosbarn i en BB. Men visst är det långt mer bekvämt att bära i en ergo eller MT, vilket jag gör nu med min son.
Jag kan inte påminna mig om att jag någonsin sett ett missnöjt barn i en BB. Skrikande barn i vagn är väl däremot en alltför vanlig syn
Helt ärligt, så skrämmer den här typen av dogmatiskt synsätt (som du ger uttryck för) mig långt mer än bebisar med dinglande ben.
 )
 )

Framåtvända pyttebebisar däremot
  Framåtvända pyttebebisar däremot   

- By Aspasia
 - By Aspasia