- tor aug 19, 2010 00:49
Jag tänker, helt ärligt, "Hoppas de slipper föraktet från någon självgod SB:are."
)

ossilian skrev:Jag ler och tänker att det ser mysigt ut att barnet är nära sin förälder. Om jag får chans att prata med personen i fråga, upplyser jag gärna om att det finns selar som är skönare att bära i.Håller med - jag reagerar visserligen när jag ser barn under halvåret bäras framåt på t ex stora köpmarknader, halvhysteriska barnloppisar o dyl men jag dömer inte ut några föräldraskap på de grunderna, eller på om ett litet barn färdas i framåtvänd vagn utan att protestera. (Hej kattforum förresten, för att travestera "hej sjalbarn"-grejen.
Att barnet skulle ta skada av att bäras i en Baby Björn är desinformation. Däremot mår svaga ryggar inte bra av att bära i dito. Jag är van vid kroppsarbete, är nästintill ständigt i rörelse och klarar av att bära ett 10-kilosbarn i en BB. Men visst är det långt mer bekvämt att bära i en ergo eller MT, vilket jag gör nu med min son.
Jag kan inte påminna mig om att jag någonsin sett ett missnöjt barn i en BB. Skrikande barn i vagn är väl däremot en alltför vanlig syn![]()
Helt ärligt, så skrämmer den här typen av dogmatiskt synsätt (som du ger uttryck för) mig långt mer än bebisar med dinglande ben.