Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag funderar på att köpa ny bärsele och undrar därför vad ni rekomenderar. Barnet är 10 månader, 10,5 kg och 76 cm. ERGO, Manduca eller någon annan? Det är ju givetvis bra om den kan användas i några år framöver!
Tack!
Tja, det är väl en smaksak :mrgreen:

Jag har en manduca och en beco butterfly I och har provat en Ergo.

Jag älskar manducan för att den har korsbara axelband, ska jag bära (ett större barn) på mage fixar jag dåligt att bara ha bröstspännet i ryggen eftersom jag har framåtlutande axlar, jag behöver hjälp att "sträcka" ryggen som jag tycker att jag får av ett kors. Manducans midjebälte är också väldigt skönt (fast slås av Bobas som jag provade en kort stund nu i veckan). Manducan passar vad jag förstått inte små/smala människor då dessa inte kan spänna axelbanden tillräckligt.

Becon är väldigt praktiskt i det att den är så snabb att få i barnet i, tycker mycket om den när vi t.ex. är ute och kör och har en massa ärenden och det är många i och ur bilstol/sele, den gör också att jag kunnat bära A redan som pytte på ryggen när vi har hållt på och fixa hemma och magbärande hade varit i vägen. Becons midjebälte är däremot inte så bra (vet inte hur butterfly II ser ut dock), det är för kort vaddering och för smalt, tycker inte heller om att remmarna som går förbi barnets ansikte är helt ovadderade och "råa", de blir lätt vassa och jag har fått lägga en snutte mellan när A somnat. Becon fungerar bra på små/smala människor sägs det :wink:

Ergon är också skön, jag tycker dock att utseendemässigt är den lite mycket skogsmulle :-D men det är ju enbart en smaksak!

Edenbaby.se har en bra sammanställning över några olika selar.
Till en 10-månaders skulle jag satsa på en boba :-)
i stort handlar ju selar mer om dig än om barnet, vilken storlek du har, är ni fler som ska använda selen osv. Eftersom hon inte är pytte kan du ju bortse från features som spädbarnsinsatser etc (om du inte tänker dig syskon som ska ha selen senare).

Manducan tappar mycket färg vid tvätt, i alla fall de tidiga, det kan vara bra att veta.
Boban är bra på så vis att den är tänkt för lite större barn. Rejäla vadderingar, rejält höftbälte och dessutom bredare ryggparti. Har fotstöd också för äldre barn.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?