Tja, det är väl en smaksak
Jag har en manduca och en beco butterfly I och har provat en Ergo.
Jag älskar manducan för att den har korsbara axelband, ska jag bära (ett större barn) på mage fixar jag dåligt att bara ha bröstspännet i ryggen eftersom jag har framåtlutande axlar, jag behöver hjälp att "sträcka" ryggen som jag tycker att jag får av ett kors. Manducans midjebälte är också väldigt skönt (fast slås av Bobas som jag provade en kort stund nu i veckan). Manducan passar vad jag förstått inte små/smala människor då dessa inte kan spänna axelbanden tillräckligt.
Becon är väldigt praktiskt i det att den är så snabb att få i barnet i, tycker mycket om den när vi t.ex. är ute och kör och har en massa ärenden och det är många i och ur bilstol/sele, den gör också att jag kunnat bära A redan som pytte på ryggen när vi har hållt på och fixa hemma och magbärande hade varit i vägen. Becons midjebälte är däremot inte så bra (vet inte hur butterfly II ser ut dock), det är för kort vaddering och för smalt, tycker inte heller om att remmarna som går förbi barnets ansikte är helt ovadderade och "råa", de blir lätt vassa och jag har fått lägga en snutte mellan när A somnat. Becon fungerar bra på små/smala människor sägs det
Ergon är också skön, jag tycker dock att utseendemässigt är den lite mycket skogsmulle

men det är ju enbart en smaksak!
Edenbaby.se har en bra sammanställning över några olika selar.