Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Trulsamin
Nu har jag beställt pul från muksut :) Tog saken i egna händer och beställde den enfärgade de hade rea på, 2 meter för 200 kronor inklusive frakt tycker jag är helt okej :)
Användarens profilbild
Av mimpen
Melinna skrev:tassar :-)

Vilka fina bindor ni syr! Sådana man blir glad av att använda!
Ja. Det är rent av nästan trevligt att ha mens. Men vet ni, jag har upptäckt något revolutionerande! Den rent förlamande mensvärken jag har haft nu de gånger efter Hjalmar föddes, som nästan fått mig att spy trots konstant knaprande av ipren, den är borta nu när jag inte använder menskoppen. Kan det vara så :shock: Att man får så sjukt ont av koppen???!!! För nu har jag bara haft lite mensvärkskänningar, mindre än före jag blev gravid, och jag har inte behövt äta en enda värktablett, vilket nog inte hänt sen jag fick mens för 20 år sen :shock: Ja, nu har jag ju inte haft menskopp alla de tjugo åren :Hahaa: Men jag trodde det blev annorlunda efter jag fått barn, vad vet jag.
Av shimzy
sydde ett trosskydd med ett lager bambuvelour överst och ett lager frotte underst.. inget i mitten..
kändes super luftigt och mysigt.

det borde väl räcka med de två lagrena?

blir inte nöjd med mina trosskyddsmodeller, tycker inte dem blir bekväma om jag inte gör dem lika stora som bindorna, om det känns lite stooort med så stora trosskydd...?
Användarens profilbild
Av mimpen
shimzy skrev:sydde ett trosskydd med ett lager bambuvelour överst och ett lager frotte underst.. inget i mitten..

blir inte nöjd med mina trosskyddsmodeller, tycker inte dem blir bekväma om jag inte gör dem lika stora som bindorna, om det känns lite stooort med så stora trosskydd...?
Som trosskydd borde det räcka ja. Någon modellidé har jag inte där dock.
Användarens profilbild
Av 4ungar
mimpen skrev:
shimzy skrev:sydde ett trosskydd med ett lager bambuvelour överst och ett lager frotte underst.. inget i mitten..

Som trosskydd borde det räcka ja. Någon modellidé har jag inte där dock.
ang modell så är det bara att prova sig fram på olika modeller inte så kul kanske men det är nog det som är bästa sätt att få fram en modell som passar dig.....
Av Smultronbarn
Tassar här! Vill börja sy egna, men har inte gjort det ännu.
Av annbom
Jag har sytt några bindor som jag även har provat och tycker att de är superbra. Jag har väldigt mycket mens och bindor brukar alltid vara för lite för mig första dagarna. Den här gången klarade jag mig bara på bindorna. Jag har 2 lager bambufleec och ett lager microfiber. Det lyser lite gult igenom på bilden :)

Bild
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Jag har sytt en där jag sydde i vingar separat, helt i pul. En av mina favoriter, mycket bra passform och läckagesäker eftersom fukten inte kan krypa ut på vingarna. Det är leopardbindan på den här bilden:

http://3.bp.blogspot.com/_Y0bNiOsGQeE/S ... -h/018.JPG
Användarens profilbild
Av Melinna
Bild

Det var ju busenkelt att sy tygbinda ju :app: och roligt med något som blir färdigt så fort! Jag använde en imse-binda som mönster, och fyllde med två lager frottehandduk (utan vingar) helt godtyckligt... Måste sy fler tygblöjor nu bara för att få fler spillbitar :-) Och jag måste lösa problemet med hur jag ska knäppa ihop den, har förstått att det är rätt dyrt med knappningsutrustningen (?)...

Har tänkt sy ett par ordentliga nattbindor sedan, brukar inte använda nattbindor eftersom de alltid läcker, men om jag får sy dem själv så måste det väl gå att få till? Tips?
Av Enid
Melinna skrev:Bild

Det var ju busenkelt att sy tygbinda ju :app: och roligt med något som blir färdigt så fort! Jag använde en imse-binda som mönster, och fyllde med två lager frottehandduk (utan vingar) helt godtyckligt... Måste sy fler tygblöjor nu bara för att få fler spillbitar :-) Och jag måste lösa problemet med hur jag ska knäppa ihop den, har förstått att det är rätt dyrt med knappningsutrustningen (?)...

Har tänkt sy ett par ordentliga nattbindor sedan, brukar inte använda nattbindor eftersom de alltid läcker, men om jag får sy dem själv så måste det väl gå att få till? Tips?
Kom hit och knappa! Jag har press och knappar som inte kommer bli använda på ett tag :tumup:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?