Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av 4ungar
Bild
Bild
Bild

de översta är bindor med 3 kärnor o pul på baksidan o flanell ovanpå

bild 2 stl som små bindor eller trosskydd de 2 till höger med pul på undersidan o flanell + 3 st kärna
de andra 2 har 1 kärna o 1 flanell o en fusk mocka på undersidan

den understa bilden är det trosskydds stl den vänstra utan kärna o pul på undersidan de andra 2 har 1 kärna o fuskmocka på undersidan provade med trikå tyg den med hjärtan....

provat lite olika modeller som synes :D
Användarens profilbild
Av mimpen
Om man har spillbitar pul som inte riktigt räcker, hur gör ni då? Ska jag skarva dem, eller man man avsluta dem med något annat material längst ut på vingarna? Det läcker ju liksom inte ändå ut på vingarna även om det skulle bli läckage :hmm:
Användarens profilbild
Av Shuna76
Skarva på annan pul eller vad som helst längst ut på vingarna. Det som är på trosans undersida kommer det ju ingen blod på så där kan man ju ha i princip vad som helst :)
Användarens profilbild
Av mimpen
Shuna76 skrev:Skarva på annan pul eller vad som helst längst ut på vingarna. Det som är på trosans undersida kommer det ju ingen blod på så där kan man ju ha i princip vad som helst :)
Hur får man en snygg skarv då?

och tack för stuvbitarna! En del är så snygga så jag tror jag ska rama in dem i stället :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Shuna76
Det vet jag inte :lol: Eller, jag kan se det framför mig men inte beskriva det :hmm:
Användarens profilbild
Av mimpen
I förmiddags sydde jag klart en binda, sen knappade jag den och tidigare sydda alster hos humleblomstern, och nu ikväll har jag sytt en pul-påse att förvara dem i. Jag är grymt nöjd!

Eller, egentligen hade jag ju velat hinna sjutton andra syprojekt också, men jag måste nog inse min begränsning. Jag är inte så snabb. Och jag har aldrig sytt i dragkedja förut, så jag får vara glad åt det lilla :) PUL-påsen har jagi nte på bild. Men de nyknappade bindorna...

Dagens alster är den längst till höger, efter lite modifierat mönster är jag nu nöjd med modellen. Och knapparna gjorde susen (fick mina från Serena igår! :vågen:). Hade kardborre tidigare, men det skavde ju märkte jag, så det sprättade jag bort idag...
Bild

Jag tror jag har kommit fram till min modell nu. Och två lager sugande material. MF funkar ju bra, och även frotte som jag har i några. Och kanalerna och hur jag ska sy fast innermaterialet. Tadaaa! Nu behöver jag bara hinna sy flera till! För jag har mens och har kommit på att jag får mensvärk av menskoppen, så nu har jag ju inte bindor så det räcker. Tur att man ändå tvättar jämt...
Användarens profilbild
Av mimpen
Oj! Jag sydde en binda till. Nu. På en halvtimme :shock: Den jag gjorde i förmiddags tog toklång tid, ALLT krånglade. Jag fick sprätta, undertråden tog slut, maskinen hakade upp sig, etc. Och nu bara. Poff. Klar...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?