I förmiddags sydde jag klart en binda, sen knappade jag den och tidigare sydda alster hos humleblomstern, och nu ikväll har jag sytt en pul-påse att förvara dem i. Jag är grymt nöjd!
Eller, egentligen hade jag ju velat hinna sjutton andra syprojekt också, men jag måste nog inse min begränsning. Jag är inte så snabb. Och jag har aldrig sytt i dragkedja förut, så jag får vara glad åt det lilla

PUL-påsen har jagi nte på bild. Men de nyknappade bindorna...
Dagens alster är den längst till höger, efter lite modifierat mönster är jag nu nöjd med modellen. Och knapparna gjorde susen (fick mina från Serena igår!

). Hade kardborre tidigare, men det skavde ju märkte jag, så det sprättade jag bort idag...
Jag tror jag har kommit fram till min modell nu. Och två lager sugande material. MF funkar ju bra, och även frotte som jag har i några. Och kanalerna och hur jag ska sy fast innermaterialet. Tadaaa! Nu behöver jag bara hinna sy flera till! För jag har mens och har kommit på att jag får mensvärk av menskoppen, så nu har jag ju inte bindor så det räcker. Tur att man ändå tvättar jämt...
A-04, E-07, H-09, S-13
Tygblöjor- & tygbindor-bloggen:
http://mimpen.blogspot.com/
Jag är hjälpmamma!