Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bubbi skrev:
HannaGerda skrev:
Bubbi skrev:Här har det stickats ganska så lite senaste tiden, för jag har hittat en ny jätterolig hobby som tar upp all min lediga tid.
Men snart ska jag påbörja ett nytt stickprojekt. Nämligen en vargkostym till Vilhelm:

Han ÄLSKAR den boken, och frågade sin pappa om inte jag kunde göra en sådan vargdräkt till honom. Så nu har jag något att bita i :lol:
Min sambo gick just förbi här bakom och frågade mycket nyfiket vad det där med vildingarnas land är. När jag berättade att du ska sticka en vargdräkt blev han MYCKET avundsjuk och sa att det var jättehäftigt :)
Det kommer nog bli supersnyggt :tumup:
Vad roligt! :tumup:
Frågan är bara, vill din sambo ha en sådan dräkt själv? ;)
Det vill han väldigt gärna tror jag. Han har väldigt många gånger utryckt en önskan om en hel långkalsong.. där tröjjan och byxan sitter ihop och med lucka där bak. Och det är ju väldigt väldigt lite kvar för att det ska bli en varg-dräkt sedan :)
Av Umma
HannaGerda skrev:Jihoo nu är jag äntligen färdig med min första stickade tröja till Knut.
Det är faktist första gången jag någonsin stickat klart något jag påbörjat öht så jag är mycket nöjd.
En superbra och enkel första-tröjja som gick tacksamt snabbt att producera.
Inte så avancerat i jämförelse med era mästeverk kanske men men är man nybörjare som jag så är man antar jag :D

här är den i alla fall (lite stor än så länge men blir den inte lagom denna vinter kanske den passar nästa)

Bild
:love: Jättefin!!! Härlig känsla när man avslutar ett projekt! :vågen:
Användarens profilbild
Av sussry
emindy skrev:
sussry skrev:
emindy skrev:
Sofie skrev:Hallå här i tråden :-)
vill någon ha något att bita i?
Gratis mönster finns på ravelry, sök på yggdrasil afghan. Visst är den vacker!
]
Den var riktigt fin! Fast om jag skulle göra en sån skulle jag ändra i trädkronan...
Ändra vad? Nyfiken..... :oops:
Jag tycker trädkronan ser så oträdig ut, på den där filten såg det mer ut som ett ris tyckte jag om jag skall vara kritisk. Jag har sett ett stickmönster på ett snyggare träd som kanske skulle kunna gå att använda.
Ja det håller jag med om. Kronan skulle kunna se annorlunda ut.
Användarens profilbild
Av emindy
sussry skrev:
emindy skrev:
sussry skrev:
emindy skrev:
]
Den var riktigt fin! Fast om jag skulle göra en sån skulle jag ändra i trädkronan...
Jag tycker trädkronan ser så oträdig ut, på den där filten såg det mer ut som ett ris tyckte jag om jag skall vara kritisk. Jag har sett ett stickmönster på ett snyggare träd som kanske skulle kunna gå att använda.
Fast nu tror jag att jag greppar mönstret! Träden står ju med trädkronorna inåt mitten eftersom det är där världen är. Det är rötterna som spretar ut mot sidorna. Det gjorde det hela lite vettigare men fortfarande lite oträdigt kanske
Juliusdotter skrev:
SaraLj skrev:
Maddemoa skrev:Har ni wii är ju detta spelet ett måste:
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A ... 80&h=abce4
:siishah: :fnissa:
Jaha då blev man ju nyfiken, men medlem hos FB blir jag nog inte för det.
Ett spel till wii med en liten figur i en värld uppbyggd av garn och tyg :lol:
Av Sofie
emindy skrev:
sussry skrev:
emindy skrev:
sussry skrev:
emindy skrev:
]
Fast nu tror jag att jag greppar mönstret! Träden står ju med trädkronorna inåt mitten eftersom det är där världen är. Det är rötterna som spretar ut mot sidorna. Det gjorde det hela lite vettigare men fortfarande lite oträdigt kanske
ja, precis!
Jag hade (i en drömvärld där jag haft både tid ock kompetens att stcka en sådan filt) avslutat med att brodera äppelblom på en "kvart", gröna löv på en kvart, röda äpplen på en, och lämnat en kvart bar med möjligtvis en antydan till snö på grenarna. Men det är jag det :-)
sedan är det väl inget äppelträd heller, men dt hade jag nog högaktningsfullt struntat i ;-)
solängel skrev:Nu söker jag mönster igen :wink:

En sån där mössa som är rätstickad, med förkortade varv, så att den blir randig i tranglar. Någon som vet vad jag menar?
Nu kommer jag inte på vad det heter, men om du kollar bland mina projekt på ravelry så har jag gjort såna.

Tychus, så heter mönstret!
Användarens profilbild
Av Fryle
Ni som gjort en Möbius: Hur mäter man för att få storleken lagom? Hur ser mitten/starten ut när sjalen är färdig? Skulle man kunna göra den i resår med två aviga, två räta, eller blir det konstigt?
Användarens profilbild
Av tweed
Jag är klar med alla delarna till min kofta och har börjat plocka upp maskor längs framkanten till den ribbade kanten som ska vara där. Det ska vara 189 maskor, på varje sida :shock: ! och sen ska det stickas 2+2 ribb, jag som hatar att sticka ribb :roll: Fast nu har jag plockat upp maskor på ena sidan och bara fått upp 179. Kan man nöja sig med det och ev. öka tio maskor på varje sida jämnt fördelat på första varvet? Jag oorkar inte börja om med plockningen igen...
  • 1
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 289

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?