Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:Här har det stickats ganska så lite senaste tiden, för jag har hittat en ny jätterolig hobby som tar upp all min lediga tid.
Men snart ska jag påbörja ett nytt stickprojekt. Nämligen en vargkostym till Vilhelm:

Han ÄLSKAR den boken, och frågade sin pappa om inte jag kunde göra en sådan vargdräkt till honom. Så nu har jag något att bita i :lol:
Berätta! Vad för hobby???

Och det där ser ut som ett riktigt projekt! Jag har nog lite luddiga garner om du vill titta.
Schysst! Men jag tänkte sticka den i ljusgrå paris. Rätt tjocklek, och i bomull. Ska se om jag kan hitta en rävsvans i fuskskinn.
Min nya hobby innebär handsömnad. Är snart klar med första, då lovar jag att lägga upp bild och visa. Det var mycket roligare än jag trott att det skulle vara.
HannaGerda skrev:Jihoo nu är jag äntligen färdig med min första stickade tröja till Knut.
Det är faktist första gången jag någonsin stickat klart något jag påbörjat öht så jag är mycket nöjd.
En superbra och enkel första-tröjja som gick tacksamt snabbt att producera.
Inte så avancerat i jämförelse med era mästeverk kanske men men är man nybörjare som jag så är man antar jag :D

här är den i alla fall (lite stor än så länge men blir den inte lagom denna vinter kanske den passar nästa)

Bild
jättefin!!
Jag tycker det blev finare än jag trodde med mosstickningen med det grova garnet, riktigt läckert!
Användarens profilbild
Av Elsa
HannaGerda skrev:Jihoo nu är jag äntligen färdig med min första stickade tröja till Knut.
Det är faktist första gången jag någonsin stickat klart något jag påbörjat öht så jag är mycket nöjd.
Inte så avancerat i jämförelse med era mästeverk kanske men men är man nybörjare som jag så är man antar jag :D

här är den i alla fall (lite stor än så länge men blir den inte lagom denna vinter kanske den passar nästa)

Bild
Jättefin! :heart: Jag gillar Eskimo och det är kul att det går så fort om man är ovan. Här i tråden huserar både nybörjare och proffs. Jag räknar mig till den första kategorin, men det är så underbart att läsa, titta och inspireras av alla. :D :tumup:
Bubbi skrev:Här har det stickats ganska så lite senaste tiden, för jag har hittat en ny jätterolig hobby som tar upp all min lediga tid.
Men snart ska jag påbörja ett nytt stickprojekt. Nämligen en vargkostym till Vilhelm:
Bild

Han ÄLSKAR den boken, och frågade sin pappa om inte jag kunde göra en sådan vargdräkt till honom. Så nu har jag något att bita i :lol:
Min sambo gick just förbi här bakom och frågade mycket nyfiket vad det där med vildingarnas land är. När jag berättade att du ska sticka en vargdräkt blev han MYCKET avundsjuk och sa att det var jättehäftigt :)
Det kommer nog bli supersnyggt :tumup:
emindy skrev:

jättefin!!
Jag tycker det blev finare än jag trodde med mosstickningen med det grova garnet, riktigt läckert!
tack så mycket. Jo jag tycker det blev supersnyggt med mosstickningen :love: men jag gillar också mosstickning väldigt mycket!
Elsa skrev:

Jättefin! :heart: Jag gillar Eskimo och det är kul att det går så fort om man är ovan. Här i tråden huserar både nybörjare och proffs. Jag räknar mig till den första kategorin, men det är så underbart att läsa, titta och inspireras av alla. :D :tumup:
Ja det är superkul när det går fort och visst blir man inspierarad. Jätteinspirerad av att titta i den här tråden det är superkul. :)
Knyttet & K skrev:
linafelicia skrev:Jag har kravlat mig ur sjalträsket och stickar för första gången på länge något annat än en spetssjal :wink:
Jag har börjat på en Skullflake till min man :D En halv ärm har det blivit än så länge.
Snyggt!
Vad stickar du i för garn? Jag vill sticka den till min man också, så jag undrar också vad du tycker om mönstret.
Tack. Jag stickar den i ett tvåtrådigt ullgarn som jag fyndat på klippans yllefabrik.
Jag tycker att mönstret funkar bra hittills.
Igår var jag och köpte lite rött garn också så att en av döskallarna ska få röda ögon. :lol:
linafelicia skrev:Jag har kravlat mig ur sjalträsket och stickar för första gången på länge något annat än en spetssjal :wink:
Jag har börjat på en Skullflake till min man :D En halv ärm har det blivit än så länge.
Bild
Ser ut att bli snygg!

Bild
Ser gosig ut. Bättre för stort än att han inte kan ha den alls. :tumup:
Av Ponyo
HannaGerda skrev:
Bild

Min sambo gick just förbi här bakom och frågade mycket nyfiket vad det där med vildingarnas land är. När jag berättade att du ska sticka en vargdräkt blev han MYCKET avundsjuk och sa att det var jättehäftigt :)
Det kommer nog bli supersnyggt :tumup:
Vad roligt! :tumup:
Frågan är bara, vill din sambo ha en sådan dräkt själv? ;)
Av Sofie
Hallå här i tråden :-)
vill någon ha något att bita i?
Gratis mönster finns på ravelry, sök på yggdrasil afghan. Visst är den vacker!
Bild
Sofie skrev:Hallå här i tråden :-)
Bild
Den var häftig!
Bild
Den var riktigt fin! Fast om jag skulle göra en sån skulle jag ändra i trädkronan...
emindy skrev:
]
Den var riktigt fin! Fast om jag skulle göra en sån skulle jag ändra i trädkronan...
Ändra vad? Nyfiken..... :oops:
sussry skrev:
emindy skrev:
]
Ändra vad? Nyfiken..... :oops:
Jag tycker trädkronan ser så oträdig ut, på den där filten såg det mer ut som ett ris tyckte jag om jag skall vara kritisk. Jag har sett ett stickmönster på ett snyggare träd som kanske skulle kunna gå att använda.
  • 1
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?