Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Nu är jag klar med min luva :vågen: "sydde ihop" den med three needle bind off, det blev jättebra, ska användas fler gånger http://www.youtube.com/watch?v=ZpGz8Q-LAKs
Nu har jag nästan tre hela nystan kvar och en ärm samt kant runt framdelen kvar att sticka. Till ärmen går det åt drygt ett nystan, så jag tror nog att garnet kommer att räcka :vågen:
Ett par kvällars stickning till, sen kan jag med gott samvete börja på en annis i mitt supertunna garn :app:
Kaffemoster skrev:
Ketronya skrev:
Kaffemoster skrev:Nöjd. :app:
Bild Bild Bild
Urläcker :love:

Hur har du gjort? :D
Mönster från ravelry. Sticka 22 rutor, sy ihop, sticka i-cords till handtag och kant, tova i maskin :D
Länk till mönstret tack :D :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
Ketronya skrev:
Kaffemoster skrev:
Ketronya skrev:
Kaffemoster skrev:Nöjd. :app:
Bild Bild Bild
Urläcker :love:

Hur har du gjort? :D
Mönster från ravelry. Sticka 22 rutor, sy ihop, sticka i-cords till handtag och kant, tova i maskin :D
Länk till mönstret tack :D :tumup:
Kaffemoster: Den blev jättefin!!! Eller blev det 2?

Mönster: http://amimono.g.hatena.ne.jp/ishi-knit/20081008/p2

Jag har nyss stickat en likadan efter länktips från samme moster :wink: på ravelry. Jag ville ha en sommarstickning i bomull så min är ju inte tovad och inte lika rund och fin i hörnena som kaffemosters.

Bild
melon skrev:Kaffemoster: Den blev jättefin!!! Eller blev det 2?
Det där är den första av två. Den andra är ihopsydd på annat sätt (sämre) så den är gul och grön längst upp, och de fina röda och blå tonerna hamnade i botten :(. Men den har inga handtag ännu och har inte fått åka tvättmaskin.
Användarens profilbild
Av melon
linafelicia skrev:Jag har kravlat mig ur sjalträsket och stickar för första gången på länge något annat än en spetssjal :wink:
Jag har börjat på en Skullflake till min man :D En halv ärm har det blivit än så länge.
Bild
Så roligt att se! Min man har också önskat sig en sån. Vad tycker du om mönstret hittills?
Användarens profilbild
Av Fryle
Vi är på semester och igår besökte vi Solkustens ullspinneri http://www.solkustens-spinnverkstad.com/ det var roligt att se de enorma kard- och spinnmaskinerna (Samt köpa garn förstås :lol: ) Tyvärr verkar det som om ägarna håller på att med ålderns rätt trappa ner. I så fall hoppas jag verkligen att någon tar över!
Användarens profilbild
Av MuuM
linafelicia skrev:Kaffemoster: :love: Den är jättesnygg! Jag tror du valde rätt som gjorde I-cords :app:
Angående kumohimo så är det lätt att göra egna plattor av kartongbitar.
Bild
Man klipper ett hål i mitten av plattan och där växer den färdiga snodden fram.
Såna här har ett par stycken jag färdiga kit med beskrivning på kinesiska. Om nån mot förmodan vill ha ;-) går det bra att skicka PM.
Jihoo nu är jag äntligen färdig med min första stickade tröja till Knut.
Det är faktist första gången jag någonsin stickat klart något jag påbörjat öht så jag är mycket nöjd.
En superbra och enkel första-tröjja som gick tacksamt snabbt att producera.
Inte så avancerat i jämförelse med era mästeverk kanske men men är man nybörjare som jag så är man antar jag :D

här är den i alla fall (lite stor än så länge men blir den inte lagom denna vinter kanske den passar nästa)

Bild
linafelicia skrev:Jag har kravlat mig ur sjalträsket och stickar för första gången på länge något annat än en spetssjal :wink:
Jag har börjat på en Skullflake till min man :D En halv ärm har det blivit än så länge.
Bild
Snyggt!
Vad stickar du i för garn? Jag vill sticka den till min man också, så jag undrar också vad du tycker om mönstret.
Användarens profilbild
Av MuuM
HannaGerda skrev:Jihoo nu är jag äntligen färdig med min första stickade tröja till Knut.
Det är faktist första gången jag någonsin stickat klart något jag påbörjat öht så jag är mycket nöjd.
En superbra och enkel första-tröjja som gick tacksamt snabbt att producera.
Inte så avancerat i jämförelse med era mästeverk kanske men men är man nybörjare som jag så är man antar jag :D

här är den i alla fall (lite stor än så länge men blir den inte lagom denna vinter kanske den passar nästa)

Bild
Supersnygg!

Noterade att du kommer imorgon också. Då får jag visa upp mitt garnlager, skoj! :-) Ta med tröjan och skryt! Jag vill se den.
Av Ponyo
Här har det stickats ganska så lite senaste tiden, för jag har hittat en ny jätterolig hobby som tar upp all min lediga tid.
Men snart ska jag påbörja ett nytt stickprojekt. Nämligen en vargkostym till Vilhelm:
Bild

Han ÄLSKAR den boken, och frågade sin pappa om inte jag kunde göra en sådan vargdräkt till honom. Så nu har jag något att bita i :lol:
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Här har det stickats ganska så lite senaste tiden, för jag har hittat en ny jätterolig hobby som tar upp all min lediga tid.
Men snart ska jag påbörja ett nytt stickprojekt. Nämligen en vargkostym till Vilhelm:
Bild

Han ÄLSKAR den boken, och frågade sin pappa om inte jag kunde göra en sådan vargdräkt till honom. Så nu har jag något att bita i :lol:
Berätta! Vad för hobby???

Och det där ser ut som ett riktigt projekt! Jag har nog lite luddiga garner om du vill titta.
  • 1
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 289

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?