- tor sep 06, 2007 13:06
Jag tog med min nya Marimekkosjal igår för att visa dagisfrökens dotter (som jobbar där), hon är gravid runt v. 30 och jag har pratat varmt om sjalar för henne förut och ville visa denna vackra sjal.
Då sa hennes mamma: "Varför skämma bort barnet genom att bära omkring på dom hela tiden? Varför duger inte vagn? Nä Usch!"
Sicka kommentarer va?
Jag sa då "pedagogiskt" att tänk dig att barnet har blivit buret 9 månader, varför ska man direkt lägga ifrån sig barnet när man vet att dom mår bra av närhet?
Det finns barn som inte gillar vagn och bara vill bli burna.
"Äh, det är vad man gör dom till" tyckte hon då!
Men tur att hennes dotter va mer på min sida, hon hade i alla fall tänkt prova en Babybjörn, men va öppen för att jag skulle få visa henne mer om att bära i sjal.
Hon tyckte mest det såg krångligt ut att knyta så jag lånade snabbt dotterns PINGU och knöt upp Pingu i sjalen, vips!!
Men jag fick bara knepiga blickar rån hennes mor....
Suck!
Att det finns så gammalmodiga fruntimmer fortfarande??
Hon höll visserligen med om att det finns länder där det inte existerar en vagn och där barnen måste bli burna för att kunna följa med sina föräldrar och att det inte blivit något "fel" på de barnen!
Visst beter sig folk negativt ibland?
Då sa hennes mamma: "Varför skämma bort barnet genom att bära omkring på dom hela tiden? Varför duger inte vagn? Nä Usch!"
Sicka kommentarer va?
Jag sa då "pedagogiskt" att tänk dig att barnet har blivit buret 9 månader, varför ska man direkt lägga ifrån sig barnet när man vet att dom mår bra av närhet?
Det finns barn som inte gillar vagn och bara vill bli burna.
"Äh, det är vad man gör dom till" tyckte hon då!
Men tur att hennes dotter va mer på min sida, hon hade i alla fall tänkt prova en Babybjörn, men va öppen för att jag skulle få visa henne mer om att bära i sjal.
Hon tyckte mest det såg krångligt ut att knyta så jag lånade snabbt dotterns PINGU och knöt upp Pingu i sjalen, vips!!
Men jag fick bara knepiga blickar rån hennes mor....
Suck!
Att det finns så gammalmodiga fruntimmer fortfarande??
Hon höll visserligen med om att det finns länder där det inte existerar en vagn och där barnen måste bli burna för att kunna följa med sina föräldrar och att det inte blivit något "fel" på de barnen!
Visst beter sig folk negativt ibland?
Therese, mamma till Melwin, Emmie, Hjalmar och Irmelin född 6/8 -11