Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CosyTess
Jag tog med min nya Marimekkosjal igår för att visa dagisfrökens dotter (som jobbar där), hon är gravid runt v. 30 och jag har pratat varmt om sjalar för henne förut och ville visa denna vackra sjal.

Då sa hennes mamma: "Varför skämma bort barnet genom att bära omkring på dom hela tiden? Varför duger inte vagn? Nä Usch!"

Sicka kommentarer va?

Jag sa då "pedagogiskt" att tänk dig att barnet har blivit buret 9 månader, varför ska man direkt lägga ifrån sig barnet när man vet att dom mår bra av närhet?
Det finns barn som inte gillar vagn och bara vill bli burna.

"Äh, det är vad man gör dom till" tyckte hon då!

Men tur att hennes dotter va mer på min sida, hon hade i alla fall tänkt prova en Babybjörn, men va öppen för att jag skulle få visa henne mer om att bära i sjal.
Hon tyckte mest det såg krångligt ut att knyta så jag lånade snabbt dotterns PINGU och knöt upp Pingu i sjalen, vips!!

Men jag fick bara knepiga blickar rån hennes mor....

Suck!
Att det finns så gammalmodiga fruntimmer fortfarande??
Hon höll visserligen med om att det finns länder där det inte existerar en vagn och där barnen måste bli burna för att kunna följa med sina föräldrar och att det inte blivit något "fel" på de barnen!

Visst beter sig folk negativt ibland?
Användarens profilbild
Av Isanna
Nämen vilken inställning! :shock: Helt galet. Man får hoppas att hon ser hur mysigt det är när banbarnet snusar i mammas eller pappas famn omsluten av en mjuk sjal!
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Jag tror att folk ibland är lite rädda för att vara annorlunda.... :roll:
Av Aelia
McMorrigan skrev:Jag tror att folk ibland är lite rädda för att vara annorlunda.... :roll:
:iagree:
Av eamane
Det var ju ingen vidare inställning för en som håller på med barn tycker jag :(
Användarens profilbild
Av Buscilla
Vilken bajsig inställning :(
Användarens profilbild
Av Elinea
Konstig inställning. Min dotter var ett sjalbarn redan när hon föddes. Det är inget jag gjort henne till :P
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Tväråna skrev:Det sorgligast är väl att hon jobbar som dagisfröken och inte har fattat att barn mår bra och blir trygga av närhet. Och att de ä egna individer och inte alls bara "vad man gör de till". :evil:

:iagree:
Användarens profilbild
Av lillvilda
ojoj vilken tragisk syn på barn och närhet. jag är "dagisfröken" alltså förskollärare och sjal/mei taibärare. :D tyvärr tycker jag att man stöter på den här inställningen då å då att det skulle vara jobbigt att bära på barnet och att jag skämmer bort honom. Hur man nu kan skämma bort sitt barn med närhet :?:
Användarens profilbild
Av CosyTess
Ja jag blev rent ut sagt rädd när hon visade sin inställning till bärande och jag fick mig en tankeställare, vill jag verkligen ha mina barn på ett sånt dagis där närhet är fel??

Men jag insåg att alla andra som jobbar där, bla. dottern är väldigt gosiga med barnen, tar gärna upp dom i knät osv.

Men man blir rädd!!

Nä usch och fy säger jag!
Jag ska nog i ren protest bära bebisen (när den väl är född) till dagis för att lämna de stora barnen, om jag så bara ska bära från bilen å in!!! :twisted:
Användarens profilbild
Av Blixa
Vilken nedrans surmule :evil: Trist med folk som alltid måste komma med negativa kommentarer till människor som har gjort val de uppenbarligen är mycket nöjda med.

Låter bra att andra på förskolan inte verkar lika anti närhet till barnen.
Användarens profilbild
Av Fine
Vilken attans trist inställning!

Ofta är nog människor som är sådär aviga osäkra eftersom de är okunniga och kanske känner sig lite "hotade" av det här främmande. Då kanske det är lättare att avfärda sjalandet som "trams", än att faktiskt vara nyfiken och fråga hur ett sånt där konstigt tygstycke fungerar. Tror jag, tralala!
Användarens profilbild
Av svas
Jag tycker jag endast fått massor av positiv uppmärksamhet på Stora A:s dagis när jag kommer kånkande med Lilla S i sjal. Särskilt en fröken kommenterar JÄMT hur mysigt det ser ut. I morse när Kära H lämnade Stora A hade han Lilla S i sjal på magen (brukar ha honom i Ergon på ryggen), och vips fick han hejarrop!

Extra kul med tanke på att vi har haft flera sjalträffar i samma park som dagisbarnen är ute i.
Användarens profilbild
Av svas
Givetvis tycker jag det är trist att höra om det bemötande du har fått! Glömde skriva det i förra inlägget.

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?