Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av loppa
Jag är ny här på forumet, och känner egentligen ingen ännu, men tänker ändå att det måste vara rätta platsen för mitt glädjetjut. :vågen:

I fredags fick vi hem en naturfärgad gås, och det var kärlek vid första ögonkastet. Jag har dock varit för upptagen och...tja...kanske lat :roll: för att lära mig någon riktig knytning (har bara haft trikå tidigare), så jag har knutit trikåknytning mage mot mage, och då jag inte haft så mycket att jämföra med så har jag tyckt att det funkat tillräckligt bra så länge. Men så har min 3-månadersbebis fått det lite trångt vid fötterna, jag har inte riktigt kunnat bedöma hur väl han suttit och det har börjat kännas allmänt bökigt.

Hur som helst så bestämde jag mig, strax innan dagishämtning igår, för att prova på en riktig knytning av något slag. Kollade in instruktionerna och fastnade genast för dubbelt kryss. Trots att jag hade lite brådis ställde jag mig med sjal och bebis framför datorn och fick till en superbra (!) knytning. Och - halleluja - vilken skillnad! Jag kände knappt att jag bar honom, och Shanti kom till ro direkt. Han satt jättebra och kunde titta sig lite omkring på väg dit. När han sedan blev trött vände han bara på huvudet och slumrade in. Så jäkla skönt! Det kändes som att hitta hem, och jag tror att jag hade tur och hittade den knytning som passar oss allra bäst just nu på en gång. :heart:

Ledsen över den här essän, men jag är bara så euforisk och ville dela det med några som säkert förstår mig :lol: .
Användarens profilbild
Av zmurfan
Först av allt. Välkommen till forumet!!

Sen... Grattis till en lyckad knytning!
Hoppas det blir många fler lyckade knytningar framöver!
Användarens profilbild
Av camsch
:vågen: Känner igen mig så!!!

Jag började också min "vävda sjal karriär" med en gås, efter en trikåsjal som jag aldrig riktigt kom överens med.
Jag var fullkomligt i extas, så BRA och så SKÖNT det var!

Mei-taien använde jag också jättemycket (istället för trikåsjalen), jag hade långa remmar som jag knöt i änden innan jag satte i bebis uppifrån där fram. Sen bara drog jag åt, knöt igen och så var det klart. Tyckte det var jättesvårt att få till rygg-krysset med bebis i meitaien.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?