Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad gäller att färga ullbyxor så finns det specialfärg till naturmaterial som ull och silke, så det borde gå att färga som andra tygsorter också. Håller med om att naturbeige är just det, lite beigt...

Jag funderar också på att färga vikisar, för att det blir så mycket gladare, men jag har lite funderingar som ni kanske har koll på:

Förändras tyget av att färgas, t ex mjukheten och uppsugningsförmågan?
Påverkar färgämnena även efteråt, är det kanske bäst att använda ekologisk färg? (Jag vill ju inte byta bort plastblöjor och sen utsätta tösen för konstiga färgämnen i tygblöjorna bara för att jag gillar färg. :hmm: )
Hur pass bra sitter färgen, blöjor tvättas ju ofta och i 60 grader?

Någon som har några kloka tankar eller tips?
Glömde bort denhär tråden!
Såhär blev mina vikisar och mina ullbyxor efter färgning:

Bild

Blir väll en urliten bild som vanligt men jag fattar inte vad jag gör för fel....

Färgade i alla fall mina vikisar och ullbyxor röda gröna och blå. Blir glad varje gång jag ser dem. Så fina! :-)
Lite ot angående att färga yllekläder och blöjbyxor:

Jag har färgat i CoolAid-saft pulver. Ett hysteriskt färgstarkt pulver som man tydligen blandar med socker och vatten i USA och låter barnen dricka...

Hursomhelst, eftersom det är menat som livsmedel, så känns det ok att färga i tycker jag. Man blandar ut pulvret i vatten i en skål, lägger i ullkläderna (nytvättade och fuktiga tyckte jag funkade bra), låter de ligga och suga lite i vattnet. Sen slänger man in allt i micron och kör några minuter i stöten tills vattnet är färglöst och kläderna färgade. Viktigt är ju att inte röra kläderna förrän vattnet svalnat, för då tovar de sig...

Blev helt ok resultat. Första omgången blev lite flammig, bara, för jag missade att låta färgen suga in.
Imina skrev:Lite ot angående att färga yllekläder och blöjbyxor:

Jag har färgat i CoolAid-saft pulver. Ett hysteriskt färgstarkt pulver som man tydligen blandar med socker och vatten i USA och låter barnen dricka...

Hursomhelst, eftersom det är menat som livsmedel, så känns det ok att färga i tycker jag. Man blandar ut pulvret i vatten i en skål, lägger i ullkläderna (nytvättade och fuktiga tyckte jag funkade bra), låter de ligga och suga lite i vattnet. Sen slänger man in allt i micron och kör några minuter i stöten tills vattnet är färglöst och kläderna färgade. Viktigt är ju att inte röra kläderna förrän vattnet svalnat, för då tovar de sig...

Blev helt ok resultat. Första omgången blev lite flammig, bara, för jag missade att låta färgen suga in.
Du kan göra likadant med karamellfärg och syra, ättika eller citronsyra.
glöm bara inte att tvätta dem en gång innan de används=) Gjorde just det misstaget och pojkens rumpa blev rätt färgglad om man säger så :shock:
Haha, jag som tänkte att det räcker med att man har sköljt dem ordentligt efter färgning men det gör det kanske inte... Man måste kanske tvätta med ulltvättmedel och kura dem en gång med innan man använder dem igen... Mina är klara hur som helst, blev rätt bra, lite flammigt och inte riktigt den färg jag tänkt mig på de blå (tänkte att det skulle bli lila) men de blev fina ändå...

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?